رسانه فرانسوی: ترامپ مسخره و سرکوزی منافق است، ولی هردو ارزو دارند ولادیمیر پوتین شوند

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمر پوتین
ولادیمر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر روزنامه فرانسوی در باره ترامپ و سرکوزی

حزب راستگرای میانه رو فرانسوی «جمهوری خواهان» و حزب جمهوری خواه امریکا حالا  نسبت انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر سال 2016 در امریکا و در سال 2017 — در فرانسه برگزار میشوند، در اوج مبارزات انتخاباتی قرار دارند. این مطلب را روزنامه AgoraVox نوشته است.

روزنامه فرانسوی به این ارتباط در مورد مقایسه دو نماینده مشهور جریانات یادشده — نیکولیا سرکوزی و دونالد ترامپ، فیصله نموده است. گفته شده که هردوی انها از عین ستراتیژی — به اصطلاح سبک پوتین، استفاده میکنند، تا ارای رای دهندگان را بدست اورند. این سبک چنین است، تا موضعگیری دقیق و مردانه اتخاذ کنند و پاسخ های ساده را در برابر جهان پیچیده و خطرناک بدهند.

معلوم است که رئیس جمهور روسیه در فرانسه دوستداران زیاد دارد. در خود امریکا، باوجود مناسبات متشنج بین خرس روسی و عقاب امریکایی نیز ولادیمیر پوتین، به نظر روزنامه، از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. در دسمبر سال 2014 رهبر روسیه در جمله محبوب ترین مردم در امریکا مقام ده هم احراز کرده بود. ترامپ و سرکوزی از همینرو برای ان که تعداد بیشتر ارا را جلب کنند، سعی میکنند پوتین را کاپی کنند.

در مقاله گفته شده، روشن است که بین دونالد ترامپ و نیکولیا سرکوزی وجوه مشترک زیادی وجود ندارند. شخص اولی — سرمایه دار ثروتمند از رشته ساختمانی است که به مصرف خود به سیاست رو اورده و نظر به ساده گی، خنداوربودن با تنفر اشکارا از بیگانه گان و ناسیونالیزم به روحیه ریگان فرق میشود. شخص دومی — سیاستمدار حرفوی با دستان الوده به خون می باشد که شهرت بد کسب کرده است. او را نمی توان شخص ساده خواند، بدون در نظرداشت اینکه چنین هذیان گویی مانند «فرانسه همیشه طرفدار دیکتاتوران بود»، باعث خنده نمی گردد.

روزنامه تصریح میکند، انچه که به ولادیمیر پوتین مربوط میگردد، این سیاستمدار جسور است که در برابر مشکلات عقب نشینی نمی کند و توانسته روح روس را که در زیر اوار نظام شوروی دفن گردیده بود، به هیجان قوی دراورد.

در نظر اول، ترامپ را میتوان با پوتین مقایسه کرد، ولی اگر رئیس جمهور روسیه به مثابه رهبر در عهد بوجود امد، وقتیکه روسیه ویران شده بود و ان را برای بازگرداندن عظمت گذشته بیدار ساخت، پس ترامپ هیچ چیزی مشابه برای خودستایی ندارد.

روزنامه AgoraVox معتقد است، فقط به عوامفریبی در سیاست امریکایی مدت زمان طولانی نمی توان تاب اورد. برعلاوه این، اقتصاد امریکا بطور خاص اسیب پذیر نیست و کشور مانند گذشته قدرت عمده نظامی جهان، بدون در نظرداشت اطمینان های برعکس ترامپ، شمرده میشود. بصورت کل میلیاردر امریکایی را میتوان با هنرمند کمیدین پیت پولسین که بارها خود را برای مقام ریاست جمهوری امریکا نامزد ساخته بود، مقایسه کرد، چون ترامپ نظر به برخورد خود بصورت ناخوداگاه دلقکک را به خاطر می اورد. روزنامه خاطرنشان می سازد، پوتین به تفاوت از او که به جاسوس خونسرد شباهت دارد، از چهره کومیک به فاصله لایتناهی دورتر قرار دارد.

روزنامه AgoraVox تصریح میکند، بالاخره، مقایسه کردن پوتین با نیکولیا سرکوزی که او نیز در فرانسه تا اندازه از محبوبیت برخوردار است، اصلاً خنده اور خواهد بود. این به ان می ماند که سگ چینی را با خرس قطبی مقایسه کرد، اگرچه سگ چینی نیز میتواند بصورت دردناک چک بزند — در این باره میتوان از مردم لیبیا پرسید. و اگر ترامپ را به مثابه دلقک منافقت سیاسی افشا میکند، پس سرکوزی — تجسم منافقت سیاسی است. روزنامه در اخیر می نویسد، از همینرو ترامپ برای سرکوزی خطر به بار خواهد اورد، اگر در مبارزات انتخاباتی انها موازات بیش از حد ثابت گردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала