سرگی لوروف: اینکه نیروی هوایی روسیه در سوریه اهداف را بمبارد میکنند که با داعش مربوط نیستند، بی بنیاد می باشد

© AFP 2023 / POOL / FABRICE COFFRINIلاوروف و كری
لاوروف و كری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بی بنیادبودن ادعاها در باره بمبارد نیروی هوایی روسیه بر اهدف غیر مربوط به داعش

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در پایان ملاقات با جان کری وزیر خارجه امریکا به ژورنالیستان خبر داد که به همتای امریکایی خود در باره بی بنیادبودن شایعات راجع به بمباردمان های طیارات روسیه در سوریه  بر اهداف که با گروه «دولت اسلامی» (داعش) مربوط نمی باشد، اشاره نمود.

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در پایان ملاقات با جان کری وزیر خارجه امریکا اعلام داشت که اطلاعات در باره اینکه نیروهای هوایی روسیه در سوریه بر اهداف ضربات وارد ساخته که با گروه تروریستی «دولت اسلامی» مربوط نمی باشند، بی بنیاد است.

وزیر خارجه روسیه گفت: " من توجه وزیر خارجه را در پاسخ به برخی نگرانی های او به این نقطه معطوف داشتم که شایعات راجع به اینکه، گویا اهداف این ضربات مواضع داعش نه بودند، از خود هیچگونه اساس ندارد".

لوروف افزود، " وزارت دفاع ما در سایت بیانات نماینده رسمی خود بصورت مفصل توضیح میکند که این ضربات بر کدام اهداف وارد اورده شده و این ضربات در واقعیت امر کدام نتائیج در قبال داشتند".

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت که نظامیان روسیه با دقت بر ان نظارت مینمایند، تا ضربات در سوریه دقیق باشند و فقط بر مواضع تروریستان وارد اورده شوند.

لوروف به ژورنالیستان اعلام داشت: " نگرانی از جانب شرکای امریکایی ما به این ارتباط وجود دارد که گویا اهداف ان نبودند، — انها این نگرانی را به ما اظهار داشتند و گفتند که انها کدام ثبوت های دارند. ما خواهش نمودیم که انها را ارایه کنند، به خاطریکه ما در باره اهداف خود جوابگو می باشیم. یکبار دیگر میگویم: در سایت وزارت دفاع همه چیز توضیح شده است. صحبت ها راجع به این اغاز شدند که در نتیجه ضربات مردم ملکی صدمه دیدند، — ما از چنین معلومات خبر نداریم. ما به بسیار دقت بر ان نظارت میکنیم، تا هدف فقط مواضع، تاسیسات و دسته های مسلح تروریستی باشند". میخواهیم یاداوری نمائیم که قبلاً در مطبوعات خارجی اطلاعات به نقل از سازمان های غیرحکومتی منتشر شدند که در حدود سی نفر ملکی در سوریه قربانی ضربات هوایی روسیه گردیدند. وزیر دفاع امریکا و نمایندگان سازمان ملل متحد اعلام داشتند که ثبوت های در این باره در اختیار ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала