دونالد ترامپ: رهبران کلیدی امریکا نمیدانند از چه کسی در سوریه حمایت می کنند

© AFP 2023 / DOMINICK REUTER دونالد ترامپ: رهبران کلیدی امریکا نمیدانند از چه کسی در سوریه حمایت می کنند
دونالد ترامپ: رهبران کلیدی امریکا نمیدانند از چه کسی در سوریه حمایت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیاردر دونالد ترامپ کاندید حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "سی ان ان گفت: خیلی خوب است اگر واشنگتن و مسکو با همکاری و روابط نزدیک علیه شبه نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" در سوریه مبارزه کنند.

وی افزود: "اگر روسیه میخواهد به دولت اسلامی داعش ضرر وارد کند، من مخالف نیستم. من نمی گویم که فقط ما باید این کار را انجام دهیم، مثل اینکه ما پولیس (ژاندارم) جهان باشیم."
آقای ترامپ می گوید: خوشم می آید از اینکه روسیه به پناهگاههای دولت اسلامی داعش ضربه وارد می کند.
به گفته وی، پیش بینی مغلوب ساختن آنها غیرممکن است و عواقب اینکه اگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه سرنگون شود و فرد دیگری قدرت را در دست بگیرد، نامشخص است. وی معتقد است که مسکو حملات هوایی خود را به مواضع دولت اسلامی در سوریه آغاز کرده، چرا که روسها نمی خواهند شورشیان به آنها هجوم آورند.

وی در مورد روسیه گفت: روسها مبارزه خود را با دولت اسلامی ادامه میدهند، ممکن است، برای حمایت از بشار اسد تلاش کند، اما این را من بگویم که ما از چی کسی حمایت می کنیم، خود ما هم نمیدانم. وی افزود: روز قبل با رهبران کلیدی امریکا ملاقات داشتم، آنها هم نیز نمیدانند از چی کسی در سوریه حمایت می کنند.

ترامپ واضح ساخت، اگر روسیه می خواهد وارد سوریه شود، مخالف نیست، اما بهتر خواهد بود که ما به تنهایی و بدون هیچ گونه اعتراضی وارد سوریه می شدیم. وی افزود: اقدامات مسکو به کاهش جریان مهاجرین سوریه کمک خواهد کرد.
کاندید انتخابات ریاست جمهوری امریکا در پاسخ به سوال اینکه: نظر شما در مورد رویکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در قبال سوریه چیست، گفت: همه موارد قابل احترام است و طرف مقابل نیز باید احترام بگذارد. سیاستمدار امریکایی افزود: رئیس جمهور فعلی امریکا سیاست درستی را در قبال مسکو انتخاب نکرده و سیاست کاملا اشتباهی علیه روسیه انتخاب کرده و که نتیجه آن هم اتحاد آن کشور با چین می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала