در اروپا با پناهندگان چه کار میکنند؟

© REUTERS / Laszlo Balogh مهاجرین در اروپا
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت پناهندگان در اروپا

اروپا و پناهندگان — امروز کمپل نازک واقعی است که در همه جا پاره میشود. قبل از همه، سیل نمایندگان فرهنگ نو نمی تواند مدافعین ارزش های دموکراتیک اروپایی را نه ترساند. همزمان، هزاران مهاجر — ضربه جدی بر ثبات مالی محسوب میشوند، به خاطریکه باید در همینجا و حالا باید به انها کمک کرد.

ولادیمیر ولوخ رئیس شورای اجتماعی مربوط به اداره فدرالی مهاجرت میگوید که برعلاوه این، نباید فکر کرد که با حل نمودن مشکلات مادی مهاجرین در حال حاضر، فردا انها را میتوان به یادفراموشی سپرد:

چرا این کار رخ داد؟ مهاجرت غیرقانونی — این نتیجه نه، بلکه علت است. جنگ هزاران تن از مردم را به ترک خانه و کاشانه شان و مهاجرت به دول دیگر مجبور ساخت. مهاجران غیرقانونی که شرایط بهتر زندگی را جستجو میکنند، به انها پیوستند.

مارینا اپانوویچ نامزد علوم سیاسی یاداوری میکند که نباید فرموش کرد که عملیات جنگی مانند گذشته ادامه دارند و خاتمه بخشیدن به جنگ — این یکی از وظایف اروپایان است:

اراده سیاسی ان دول ضروری است که در حال حاضر در منازعه شرکت دارند، برای انکه با منازعه مستقیماً در خاک سوریه مبارزه کنند. در این صورت تقاضای کمتر به انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا و کشورهای دیگر وجود خواهد داشت.

سر و صدا پیرامون سهمیه های پذیرش مهاجرین در هر کشور فعالانه مورد بحث قرار گرفت و به سیاستمدارن چانس کمایی نمودن امتیازات در برابر چشمان رای دهندگان داد. حالا روشن شده که اگر جریان مهاجران قطع نگردد، پس به زودی صحبت بر سر سهمیه های نو مطرح خواهد شد و این سلسله تا اخر ادامه خواهد یافت. سرگی یرماکوف کارشناس انستیتوت تحقیقات ستراتیژیک روسیه خاطرنشان می سازد که یک موضوع دیگر نیز وجود دارد که ماموران اروپایی باید به ان بپردازند:

امروز سیاست واحد وجود ندارد. در حال حاضر در دول اروپایی در این مورد جروبحث جریان دارد که چه کسی را میتوان پناه جو شمرد، یعنی بصورت مصنوعی مردم را به مهاجران و پناه جویان تقسیم کرد. به پناه جویان امتیازات زیادی داده میشوند. میخواهم یاداوری نمایم که اتباع سوریه خود بخود پناه جویان شمرده میشوند. اما دیگران را مهاجرین میدانند و در اینجا هم در باره مددمعاش و همچنان پذیرش انها، قواعد جدی بکار برده میشوند. ولی این همه اقدامات مصنوعی می باشند. اگر این جریان کمتر باشد، پس با ان میتوان مبارزه کرد و سهمیه را برای ان سنجید. ولی زمانیکه در اینجا کتله عظیم وجود داشته باشد، پس هیچگونه سهمیه ها کار نخواهند داد.

ممکن، اروپایان میدانند که ریشه این شر در چیست. انها خوب میدانند، ولی از صحبت علنی در باره ان هراس دارند. به خاطریکه جنگ را قطع کرد، انها به مراجعه به شرکای خود در انسوی اقیانوس مجبور خواهند بود. ولی انها پلان های کاملاً دیگر دارند، و این بدان معنی است که اروپایان هیچ چیزی حاصل نخواهند کرد. از همینرو شور شر از هیچ چیز بهتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала