رسانه ها: مقامات اسپانیه و مراکش 10 نفر وابسته با گروه دولت اسلامی بازداشت کرده اند

© Flickr / clspeaceپولیس اسپانیه
پولیس اسپانیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازداشت اعضای مظنون گروه دولت اسلامی

پولیس اسپانیه و اداره کنترول بر سرزمین های ملی مراکش در شهرهای تولیدو، بادالونا شاروالی شیراکو و شهر کاسابلانکا مراکش ده نفر که به رابطه با سازمان تروریستی «دولت اسلامی» مظنون می باشند، بازداشت نموده اند. در این باره در روز یکشنبه آژانس EFE خبر داده است.

طبق معلومات وزارت داخله اسپانیه، " بازداشت شدگان جز شبکه در باره جمع اوری، تمرینات و اعزام رزمندگان خارجی به منظور پیوستن به صفوف سازمان تروریستی «دولت اسلامی» می باشند.

قبلاً در باره بازداشت 11 نفر شهر اسپانوی سی اوتا در شمال قاره افریقا و کشور همجوار مراکش خبر داده شده بود که افراد را جهت پیوستن به صفوف سازمان ترووریستی «القاعده» روان میکردند.

گروه «دولت اسلامی» که بخش عظیمی از قلمرو عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال ۲۰۱۴ بوده و است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را ۳۰ هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کوردان سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده ، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала