فعالیت روسیه در سوریه با منافع همه کشورها مطابقت دارد: عکس العمل کارشناسان و دیپلوماتان نسبت به ضربات هوایی بر داعش

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر فعالیت روسیه در سوریه با منافع همه کشورها مطابقت دارد: عکس العمل کارشناسان و دیپلوماتان نسبت به ضربات هوایی بر داعش
فعالیت روسیه در سوریه با منافع همه کشورها مطابقت دارد: عکس العمل کارشناسان و دیپلوماتان نسبت به ضربات هوایی بر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظرات کارشناسان و دیپلوماتان در باره ضربات هوایی روسیه بر داعش

بعد از اغاز ضربات نیروهای هوایی — فضایی روسیه در سوریه بر مواضع گروه «دولت اسلامی» ایتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا راساً روسیه را به تعقیب اهداف دیگر یا قتل مردم ملکی متهم ساخت. ولی متخصصین در باره امور منطقه و کارشناسان که خبرنگاران Sputnik با انها این مساله را مورد بحث قرار داده، در این مورد اتفاق نظر دارند که فعالیت روسیه نسبت به تلاش های کشورهای دیگر در باره حل منازعه در سوریه به مراتب موثرتر اند و مبارزه با گروه «دولت اسلامی» در حال حاضر از همه مهمتر است.

آرون مهنتی پروفیسور پوهنتون بنام جواهرلعل نهرو عقیده دارد که روسیه، با اتخاذ فیصله در مورد بکاربرد نیروی هوایی برای مبارزه با گروه های تروریستی در خاک سوریه، به همه نشان داد که بازیگر جدی جهانی است:

« اولین پیروزی روسیه این بود که او توانست مداخله نظامی امریکا را در ان کشور به بهانه استعمال سلاح کیمیاوی در ان متوقف ساخت. روسیه بارها گفته که اسد باید بر سر قدرت بماند. و حالا این نقطه نظر، ظاهراً، مورد حمایت کشورهای اروپایی و حتی ترکیه قرار گرفته است».

ناصر نوری محمد نماینده رسمی وزارت دفاع عراق معتقد است که شرکت روسیه در مبارزه علیه تروریزم در خاک سوریه بر مبارزه با تروریزم در عراق نیز تائثیر مثبت بجا خواهد گذاشت:

«طبق معمول، عراق و سوریه ناحیه واحد واردنمودن ضربات بر گروه «دولت اسلامی» محسوب میشود. و واضحاً، انچه که در سوریه رخ میدهد، بر عراق اثر میگذارد. ما معتقدیم که شرکت روسیه در مبارزه علیه تروریزم بر مساله عراق نیز اثر مثبت بجا خواهد گذاشت. ما نمی توانیم گروه «دولت اسلامی» را در ان محلات تعقیب کنیم که در سرحد با سوریه قرار دارند و اگر روسیه در ضربات شرکت خواهد ورزید، پس این حتماً بر مبارزه با تروریزم در خاک عراق تائثیر مثبت بجا خواهد گذاشت».

در ترکیه نیز عقیده دارند که فعالیت روسیه با منافع همه کشورها در منطقه مطابقت دارد. اونور اویمین دیپلومات ترکی به بخش نشرات ترکی سپوتنیک چنین معلومات داد: " پیشبرد مبارزه واقعی علیه گروه «دولت اسلامی» با منافع ترکیه که باید امنیت در سرحدات خود را تامین کند، مطابقت دارد. روسیه نیز به ارتباط فعالیت های گروه های تروریرستی در خاک خود مشکلات زیادی متحمل شد. از همینرو مبارزه با تروریزم با منافع روسیه و کشورهای دیگر مطابقت دارد. ولی نسبت به این مساله نباید برخورد انتخابی نمود و توجه را فقط بر مبارزه با یک گروه متمرکز ساخت. باید مبارزه موثر با همه گروه های تروریستی در منطقه راه اندازی کرد".

ریاض عباس سفیر سوریه در روسیه معتقد است: " قاطعیت که روسیه، با اغاز عملیات در سوریه نشان داد، بی مثال می باشد". او در مصاحبه با Sputnik اعلام داشت:

«روسیه واقعاً هم اعتقاد و توان برای مبارزه با تروریزم با گروه «دولت اسلامی» دارد. کشورهای غربی در واقعیت امر اصلاً نمی خواستند با گروه «دولت اسلامی» مبارزه نمایند. انها بجای این از گروه «دولت اسلامی» برای اثرگذاری بر ان کشورها استفاده میکردند که متحدین امریکا در شرق نزدیک نیستند. روسیه واقعاً هم مبارزه خواهد کرد».

سفیر در عین حال گفت که تلاش امریکا و متحدین ان جهت شاندن شخص طرفدار خود بجای اسد، کاملاً روشن می باشد. انها برای این هدف از شورشیان سوریه به بهانه ان حمایت میکنند که گویا دسته های ضدتروریستی را تعلیم میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала