در امریکا حالا می گویند که ضربه بر شفاخانه «دوکتوران بدون سرحد» به خواهش نظامیان افغان وارد شده است

© REUTERS / Medecins Sans Frontieres/Handout via Reutersدر امریکا حالا می گویند که ضربه بر شفاخانه «دوکتوران بدون سرحد» به خواهش نظامیان افغان وارد شده است
در امریکا حالا می گویند که ضربه بر شفاخانه «دوکتوران بدون سرحد» به خواهش نظامیان افغان وارد شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان پنتاگون اخیراً اعتراف نموده بودند که نیروهای هوایی امریکا بر شفاخانه سازمان بشری «دوکتوران بدون سرحد» در شهر قندوز افغانستان ضربات وارد ساخته است. ولی حالا در وزارت دفاع امریکا اعلام میدارند که حمله هوایی به اساس خواهش نظامیان افغان صورت گرفته است. در این باره روزنامه واشنگتن پست نوشته است.

رهبری نظامی امریکا در ابتدا نفی نمی کردند که ضربه هوایی که باعث قتل 22 نفر گردیده، به اساس درخواست نظامیان امریکایی صورت گرفته است. ولی حالا نظر رسمی پنتاگون تغییر کرده است. ان را جنرال جان کیمبل قوماندان نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان اعلام داشته است.

جنرال طی سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع امریکا اعلام داشت: " نظامیان افغانستان حمایت اتشی را درخواست کرده بودند، چون تحت اتشباری قرار داشتند". به گفته او، نظامیان محلی که متخصصین امریکایی انها را تعلیم داده، خبر دادند که بر انها دشمن اتشباری میکند و از امریکا کمک هوایی درخواست کردند.

طوریکه روزنامه واشنگتن پست می نویسد، سخنان کیمبل از ان اعلامیه تفاوت دارند که قبلاً نمایندگان رسمی در واشنگتن ایراد نموده بودند. به این ترتیبف ایشتون کارتیر وزیر دفاع امریکا در تاریخ 4 اکتوبر اظهار داشته بود که در ان شب بر نظامیان امریکایی حمله صورت گرفته بود که بعداً حمایت هوایی درخواست کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала