حرف کم، عمل زیاد: نتائیج هفته اول عملیات روسیه در سوریه

© REUTERS / Eduard Korniyenkoطیاره تهاجمی - سو - 25
طیاره تهاجمی - سو - 25 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتائیج هفته اول عملیات روسیه در سوریه

برای تروریستان گروه «دولت اسلامی» در سوریه هفته که گذشت، بسیار دشوار ثابت گردید. در جریان هفت روز نیروهای هوایی روسیه بیش از یک صد پرواز محاربوی انجام داد.

نیروی هوایی روسیه طی هفت روز طی بیش از صد پرواز محاربوی به مواضع داعش در سراسر سوریه حملاتی را انجام داده است. طبق برخی از اطلاعات ، افزایش شدت بمبارن ها برخی از گروه های افراط ی را مجبور به فرار کرده است.

روسیه عملیات مبارزه با داعش در سوریه را روز 30 سپتمبر آغاز کرده است. طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای روسی از آن زمان با انجام 120 پرواز رزمی، 110 هدف را در اراضی تحت کنترل تروریست ها منهدم کرده اند.

اهداف منهدم شده: 71 زرهپوش، 30 ماشین محاربوی، 19 قرارگاه قومانده، دو نقطه مخابراتی،23 انبار تسلیحات و سوخت، شش کارخانه تولید مواد منفجره، چند موضع توپخانه، چند اردوگاه آموزشی.
نیروی هوایی روسیه اهدافی را در سراسر خاک سوریه، از رقه، به اصطلاح پایتخت داعش واقع در شمال شرقی این کشور گرفته تا شهر باستانی پالمیرا، واقع در غرب بمباران کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه بمبارن ها به روحین رزمی داعشی ها لطمه وارد آورده و هزاران نفر از آنها را وادار به فرار کرده است.
افراطیون که تصمیم گرفته اند، بمانند تسلیحات و ماشین های نظامی سالم مانده خود را با عجله به نواحی پرجمعیت برده و از ساکنان شهرها و آثار تاریخی به عنوان پوشش استفاده می کنند.
روسیه از 30 سپتمبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر ده ها هدف از جمله کارخانه های تولید مواد منفجره، قرار گاه های قومانده و انبارهای مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها شورشیان یا افراد غیر نظامی نیست.

هدف عمده عملیات روسیه در سوریه تخریب شبکه جنگجویان می باشد، تا توانایی انها را جهت مقاومت در برابر نیروهای حکومتی کاهش دهد و به اردوی رئیس جمهور بشار اسد امکان ارایش مجدد و تهاجم علیه مواضع افراطیون فراهم سازد.

به اساس معلومات وزارت دفاع روسیه، ضربات هوایی روحیه افراد مسلح را تضعیف ساخته و انها رو به فرار نهاده اند.

افراطیون با عجله وسایط تخنیکی و تسلیحات خود را در محلات پرجمیعت پنهان می کنند. روسیه علیه گروه «دولت اسلامی» در سوریه از 50 طیاره جنگی و هلیکوپتر استفاده میکند.

تورن جنرال ایگور کناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که همه طیارات بکارگرفته شده عصری سازی شده و با جدیدترین سیستم های راهنمایی و هدف گیری تجهیز شده اند.

هسته نروهای هوایی روسیه را طیارات جنگی سو- 24 ام و سو — 25 تشکیل میدهند. نیروهای هوایی روسیه همچنان از طیارات کثیرالستفاده سو — 34 نیز استفاده میکند. این طیارات برای وارداوردن ضربات بمی — راکتی بر نیروهای زمینی و اهداف زمینی در هر زمان روز شب مدنظر گرفته شده اند.

این طیارات به نابودسازی اهداف از ارتفاع 5 هزار متر قادر می باشند که طیاره را برای وسایل مدافعه هوایی مصوون می سازد. برعلاوه این هلیکوپترهای می — 24 و می — 8 نیز در این عملیات شرکت دارند.

در تاریخ 7 اکتوبر کشتی های نیروهای بحری بحریه کسپین توسط 26 راکت بر مواضع گروه «دولت اسلامی» در سوریه ضربات وارد اوردند. در این باره سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد.

وزیر دفاع افزود که راکت ها موثریت خود را در فاصله 1500 کیلومتر نشان دادند و تمام اهداف از بین برده شده و در بین مردم ملکی تلفات وجود ندارند.

در وزارت دفاع خبر دادند که عملیات را کشتی های موسوم به داغستان و کشتی های کوچک «گراد سوییاژسک»، «اوگلیچ» و «ویلیکی اوستیوگ» انجام داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала