وزارت دفاع روسیه گزارش سی ان ان مبنی بر سقوط راکت های روسیه بر ایران را رد کرد

© Sputnik / Alexander Vilfوزارت دفاع روسیه گزارش سی ان ان مبنی بر سقوط راکت های روسیه بر ایران را رد کرد
وزارت دفاع روسیه گزارش سی ان ان مبنی بر سقوط راکت های روسیه بر ایران را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از یک مقام ناشناس امریکا گزارش داد: راکت روسیه که به منظور از بین بردن تاسیسات «دولت اسلامی» در سوریه، پرتاب کرده بود، به مناطق نامشخصی در ایران سقوط کرده است.

با این حال، این اطلاعات را پنتاگون و وزارت امور خارجه ایالات متحده تایید نکرده اند. وزارت دفاع روسیه پس از انتشار این گزارش از خود واکنش نشان داده و گفته است، ما بر خلاف سی ان ان، هیچ توجهی به منابع ناشناس نمی کنیم و در عین حال نشان میدهیم که راکت های ما به هدف های مورد نظر اصابت می کند. وزارت دفاع امریکا اطلاعات سی ان ان را تایید نکرده است. جون کیربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا به سوال خبرنگاران در مورد تایید سقوط راکت های روسیه به خاک ایران گفت: "ما نمی توانیم این اطلاعات را به طور رسمی تایید کنیم."

دولت آمریکا بارها تلاش کرده است تا روسیه را متهم کند که راکت های این کشور به اهداف مورد نظر اصابت نمی کند. وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه اعلام کرد، نیروی هوا- فضای روسیه مواضع گروه اپوزیسیون به اصطلاح "میانه رو" را مورد هدف قرار میدهد. با این حال، در مورد تفاوت بین اپوزیسیون و گروه تروریستی داعش هیچگونه توضیحاتی ارائه نکرده است.

پیش از این وزارت دفاع فدراسیون ورسیه اعلام کرد تاریخ هشتم اکتبر نیروی هوا- فضای روسیه 22 پرواز رزمی را انجام داده و 27 موضع داعش را در خاک سوریه مورد هدف قرار داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала