ولادیمیر پوتین در باره جزئیات پرواز راکت های روسی بالای خاک ایران معلومات داد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش های از مصاحبه پوتین با تلویزیون «روسیه – 1»

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مصاحبه با تلویزیون «روسیه — 1» در باره جزئیات ضربه راکتی استقرار بحری «کالیبر» بر مواضع داعش که نیروهای بحریه بحیره کسپین در تاریخ 7 اکتوبر وارد اوردند، معلومات داد. به گفته ولادیمیر پوتین، راکت های «کالیبر» از سال 2012 جهت تسلیح نیروهای مسلح روسیه بکار گرفته شده و برد انها 1500 کیلومتر می باشد.

رئیس جمهور افزود: " این واقعاً هم مجتمع های پیچیده اند و طوریکه تجربه استعمال انها نشان داده، بسیار موثر می باشند". مسیر حرکت راکت ها بر فراز خاک دو کشور (ایران و عراق) می گذشت و انها در مسیر خود 147 دور به ارتفاع 80 تا 1300 متر انجام دادند.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: " این معلومات محرم نیست، همه شرکای ما، در هر صورت، به سطح کارشناسان، راجع به این مطلع هستند که روسیه چنین سلاح دارد".

طیارات نیروهای هوایی — فضایی روسیه پروازهای شان را ادامه میدهند. مراکز قومانده، دیپوهای اسلحه و کمپ های امادگی تروریستان به اهداف اساسی انها مبدل گردیده اند. در وزارت دفاع روسیه اعلام میدارند که بخش از افراد مسلح داعش "روحیه شان را باخته و بصورت فعالانه مناطق فعالیت های محاربوی را ترک میکنند".

ولادیمیر پوتین همچنان معلومات داد که استفاده از راکت های «کالیبر» نشان داد که روسیه اراده استعمال سلاح فوق العاده دقیق را در صورت دارد، اگر این کار با منافع ملی مطابقت داشته باشد. به گفته رئیس جمهور ، در روسیه همچنان راکت های با برد 4500 کیلومتر، شبیه انچه که امریکا دارد، موجود می باشند. در عین حال در روسیه این سلاح استقرار هوایی می باشند و این بدان معنی است که روسیه توسط انها از هر نقطه حریم هوایی خود ضربه وارد ساخته میتواند.

رئیس جمهور راجع به پروگرام تجهیز مجدد اردو توسط انواع سلاح های بسیار دقیق معلومات داد. ولادیمیر پوتین یاداوری نمود که پروگرام دولتی وطنی  تسلیحات چند سال قبل طرح شده بود و حالا نه به خاطر ان تحقق می یابد که روسیه برای کدام فعالیت های تجاوزکارانه امادگی میگیرد، بلکه به خاطر انکه مجتمع های ضربتی، سیستم های دفاعی که در اردوی روسیه تا به حال وجود داشتند و دارند، انها تدریجاً کهنه شده میروند. رئیس جمهور همچنان گفت که نیازمندی بوجود امده به تعویض واردات به نفع مجتمع نظامی — صنعتی روسیه می باشد. پوتین همچنان اطمینان داد که بکاربرد نیروهای مسلح در سوریه به مسابقه تسلیحاتی منجر نمی شود.

رئیس جمهور روسیه اعلام داشت: " وسایل معاصر نابودسازی و حمل انها بهبود می یابند، تغییر میکنند و در کشورهای دیگر این کار به سرعت صورت میگیرد. ما از همینرو مجبوریم، میخواهیم بر این نقطه تاکید کنم — مجبوریم — که عقب نمانیم".

رئیس جمهور ولادیمیر  در مصاحبه خود همچنان بر اتهامات علیه روسیه در این باره تبصره نمود که ضربات بر داعش نه، بلکه بر نیروهای اپوزیسیون وارد می شوند. پوتین اعلام داشت که نمایندگان کشورهای دیگر از دادن معلومات در باره اهداف به خاطر وارد اوردن ضربات بر مواضع تروریستان امتناع ورزیدند.

ولادیمیر پوتین با ابراز تعجب گفت: " اگر انها واقعاً هم بصورت بهتر میدانند و میخواهند با تروریزم مبارزه کنند، بگذار به ما محلات مشخص را نام ببرند، جای که تروریستان، مراکز اداره انها، دیپوهای سلاح و تخنیک انها، وجود دارند". به ما اهداف بدهید. چه چیز از این سادتر بوده میتواند؟".

رئیس جمهور اظهار داشت که جامعه بین المللی تا این سرحد کار مشترک علیه داعش نه رسیده است.

طوریکه وزارت دفاع روسیه خبر داد، طی دو شبانه روز اخیر نیروهای هوایی — فضایی روسیه در سوریه 64 پرواز محاربوی بالای خاک شهرهای حما، لاذقیه، ادلیب و رقه انجام داده اند. منجمله، مواضع دفاعی افراد مسلح داعش، قرارگاه های ساحدی تروریستان، تاسیسات انجنیری، دیپوهای مهمات و تماینات مادی — تخنیکی و همچنان چهار کمپ تربیه افراد مسلح از بین برده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала