وزارت خارجه امریکا به داعش جبیپ ها و پیکیپها Toyota را فرستاده است

© AP Photo / Militant website via APداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا و حکومت بریتانیا موتر های جیپ و یپکیپ بیشمار جاپانی را به دسترس تروریستها داعش قرار داده اند.

قبلاً مقامات امریکا نقاضا نموده بود تا روشن گردد که چطور موتر های جیپ و پیکیپ های بیشمار جاپانی در دسترس داعش قرار گرفته است.

سیاستدانان انستیتوت صلح و رفاه امریکائی به این سوال جواب دادند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وزارت خارجه امریکا و حکومت بریتانیا موتر های جیپ و یپکیپ بیشمار جاپانی را به دسترس تروریستها داعش قرار داده اند.

قضیه طوری است که در سالهای 2013-2014 بریتانیا و امریکا جیپ های Toyota  جاپانی را به "اردوی ازاد سوریه" فرستادند تا با اردوی اسد مقابله کنند. قبلاً واشنگتن به کمپنی تولید کننده این موتر ها نامه فرستاده و خواستار توضیعات در این عرصه گردید. در جواب کمپی تیوتا نوشت معلومات ندارند که چطور جیپ های جاپانی در دسترسی تروریستهای داعش قرار گرفته است.

مشاور ائتلاف ملی انقلابیون و نیرو های مخالفین سوریه در مصاحبه خود به رادیو Public Radio International و روز نامه اندیپندنت گفته بود که وزارت خارجه امریکا بطور کمک 43 پیکیپ تیوتا جاپانی را به نیرو های مخالف دولت سوریه تحویل نموده است. موتر های جیپ Land Cruiser  و پیکپهای نوع Hilux در ج لست موتر های خواست اردوی آزاد سوریه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала