ناسا پلان مرحله یی تسخیر مریخ را منتشر ساخت

© Photo / NASA/JPL /USGSسیاره مریخ
سیاره مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشر پلان مرحله یی تسخیر مریخ از طرف ناسا

آژانس ملی هوایی — فضایی امریکا — ناسا، پلان مفصل تصویب شده تسخیر مریخ را منتشر ساخته است. در این باره  درسایت آژانس خبر داده شده است. سند 34 صفحه (PDF) حاوی شرح هر سه مرحله می باشد که انسان را طی پرواز به سیاره سرخ میرساند.

اولین مرحله تحت عنوان «حمایت از زمین» نام دارد. این مرحله هم اکنون آغاز شده و شامل سلسله تحقیقات ازمایشی روی مدار ایستگاه فضایی بین المللی است. هدف از این مرحله مطالعه در باره تاثیرات فضا بر بدن انسان و همچنین تجهیزات مخابراتی، سیستم تامین حیات، تخنالوژی های 3D — چاپ تصاویر و غیره  می باشد.
مرحله دوم که «میدان آزمایشی» یاد شده، باید از سال 2018 آغاز شود و روی مطالعات فضای اطراف ماه متمرکز خواهد شد. در این مدت قرار است سفینه اوریون Orion و راکت های SLS به فضا پرتاب شوند و دو سال پس از آن ماموریت تصرف شهب نزدیک زمین و انتقال آن به میدان آزمایشی انجام خواهد گرفت. در آزمایشگاه می توانند روی این شهاب مطالعات دقیق تری انجام دهند. علاوه بر این در مرحله دوم تنوع تخنالوژی های حفظ و تولید مجدد منابع لازم برای تامین حیات بررسی خواهد شد.
در مرحله سوم که «جدایی از زمین» نام دارد، فناوری های آزمایش شده در مرحله اول و دوم مورد استفاده قرار می گیرند و عملیات سفینه با سرنشین در نزدیکی مریخ انجام می گردند. عملیات ازا قمار سیاره آغاز شده و با فرود بر سطح سیاره به پایان می رسد. مدت زمان انجام این مرحله هنوز در پلان مشخص نشده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала