یجاد سیستم تفکیک استخدام کنندگان انتیرنیتی به «دولت اسلامی»

© Fotolia / .shockتکنولوژی
تکنولوژی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسیه بالای ساختن سیستم تفکیک اجیرکنندگان برای گروه تروریستی «دولت اسلامی» که از طریق انتیرنیت فعالیت میکنند، کار مینمایند.

طوریکه خبر داده شده، به این پروژه همین اکنون مذهب شناسان و عرب شناسان که صفحات مشکوک در شبکه های اجتماعی را تحقیق خواهند کرد و همچنان متخصصین تخنالوژی های عالی اطلاعاتی جلب شده که IP — ادرس های تروریستان احتمالی را تعیین خواهند کرد. روزنامه «ایزویستیا» می نویسد که در این باره افگینی وینیدیکتوف مدیر مرکز تحقیق قانونیت و اعتراض سیاسی معلومات داد.

برای جستجوی استخدام کنندگان داعش از برنامه «Laplace's demon» طرح شده در بهار سال 2015 استفاده خواهد شد که همین اکنون بصورت فعالانه بر گروپ های افراطی در Facebook، «در اکاونت»، ژیوی ژورنال و Twitter به منظور جلوگیری از بی نظمی های ممکن کتلوی نظارت میکنند.

طوریکه روزنامه می نویسد، سر از سال اینده برنامه در شبکه های اجتماعی و اکاونت ها اشخاصی را جستجو خواهد کرد که به گروه «دولت اسلامی» مناسبت داشته باشند.

متخصصین مرکز تحقیقاتی به چنین اشخاص اطلاعیه های به زبان عربی ارسال خواههند کرد و بعد از دریافت پاسخ تحقیق زبانشناسی انجام خواهند داد. برعلاوه این به استخدام کننده بالقوه لینک انتیرنیتی پیشنهاد خواهد شد که توسط ان به ایجادکنندگان «Laplace's demon» معلومات راجع به کمپیوتر و تامینات پروگرامی که در ان نصب شده خواهد داد.

وینیدیکتوف افزود: «با دانستن این مواد، مردم خاص تعلیم دیده میتوانند دسترسی کامل به کمپیوتر دریافت کنند».

به گفته طراحان پروگرام، نشانه های اکاونت استخدام کننده میتوانند نقل قول تحریف شده از قران، برخب عبارت به زبان عربی، تبصره ها در گروپ های دارای محتوای مشکوک و غیره باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала