بازداشت هکر کوزوویی در مالزیا

© Flickr / hackNY.orgبازداشت هکر کوزوویی در مالزیا
بازداشت هکر کوزوویی در مالزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز چهارشنبه سخنگوی وزارت عدلیه امریکا اعلام کرد، یک هکر که خود را از کشور جمهوری کوزوو به نام آردیت فریزی معرفی کرده است، به اتهام دادن اطلاعات شخصی تقریبا 1500 نظامی و کارمند دولت فدرال آمریکا به داعش در مالزیا بازداشت شده است.

به گفته وی، این هکر به درخواست نهادهای امنیتی امریکا در مالزی بازداشت شده و تلاش های برای استرداد این هکر به امریکا ادامه دارد.

به گفته مقامات امریکایی، این هکر بازداشت شده، خود رهبر گروه هکرهای کوزوویی معرفی کرده است. وی بطور غیر قانونی سیستم کامپیوتری برخی از شرکت های آمریکایی را هک کرده و اطلاعات شخصی تقریبا 1351 نفر نظامی و کارمند را سرقت نموده است. سپس این فرد اطلاعات سرقت شده در ماه های جون — اگست به یک شهروند بریتانیا به نام جنید حسین معروف به ابو حسین البریتانی که در تبلیغات به نفع داعش در اینترنت اشتغال دارد، ارسال کرده است. به گزارش پنتاگون این تبعه بریتانیا روز 24 اوت در نتیجه حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده است.

براساس اطلاعاتی که نهادهای امنیتی امریکا دریافت کردند، دقیقا این جنید حسین بوده که تاریخ 11 اگست اطلاعات سرقت شده توسط هکر کوزوویی را در اینترنت منتشر کرده است. انتشار این اطلاعات همراه با تهدیدات علیه آمریکا و فراخواندن عناصر رادیکال به سرکوب آمریکایی های بود که اطلاعات شخصی آنها از جمله آدرس خانه و شماره تلفن آنها در اینترنت منتشر شده است.
دفتر تحقیقاتی فدرال امریکا پرونده این هکر کوزووی را بررسی می کند و این هکر را خطر محکومیت 35 سال حبس تهدید می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала