وقوع زلزله ای که نیمی از جهان را نابود خواهد کرد

© Fotolia / Naypongوقوع زلزله ای که نیمی از جهان را نابود خواهد کرد
وقوع زلزله ای که نیمی از جهان را نابود خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش "Vesti "مهران کش مهندس هسته ای دانشگاه لندن از وقوع زلزله ای با مقیاس بزرگ در تاریخ 17 اکتبر خبر داد.

به گفته این منبع، احتمال دارد میلیون ها نفر در این زلزله جان خود را از دست دهند. به گفته این دانشمند، دلیل اصلی وقوع این زلزله، شکاف بین شمال و جنوب آمریکا می باشد که باعث موج های بسیار بزرگی که به سونامی در سواحل آمریکا و آسیا مبدل می گردد، است. وقوع این زلزله زندگی 40 میلیون نفر را تهدید می کند. به گفته کش، مقامات ایالات متحده قادر به واکنش های اضطراری نخواهد بود، چرا که این یک پدیده ای بسیار ویرانگر خواهد بود.

شایان ذکر است، در آینده نزدیک تمریناتی به منظور آمادگی در صورت وقوع زلزله و سونامی در سراسر امریکا و کانادا آغاز می شود. مقامات آمریکایی معتقدند که در 30 سال آینده با احتمال 99 فیصد زلزله ای با قدرت 5.6 ریشتر در کالیفرنیا رخ خواهد داد.

"Express " می نویسد، تمرینات برای آمادگی وقوع زلزله در امریکا و کانادا هیچ ربطی به پیش بینی کش ندارد. دانشمندان می گویند در این اواخر تعداد زمین لرزه ها در سواحل غربی ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است. اما نقطه آسیب پذیر، آمریکای جنوبی می باشد. اما آقای کش معتقد است که در زلزله ای که قرار است در آینده نزدیک رخ دهد، مکزیک و خلیج مکزیک کاملا نابود خواهد شد و کشورهای چین و جاپان و همچنین کارائیب خسارات هنگفتی را متحمل خواهند شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала