قطع آتش بس در اوکرائین

© REUTERS / Maksim Levin نظامی اوکراینی
نظامی اوکراینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات جمهوری مردمی دانتسک اعلام کردند که نظامیان اوکراین طی شبانه روز گذشته سه بار به سوب این جمهوری انداخت کردند و در این عملیات از جمله از توپ های با قطر 152 میلیمتری استفاده کرد.

ادوارد باسورین، معاون قوماندان نیروهای مردمی جمهوری دانتسک در نشست خبری با اشاره به این که اوضاع دانتسک طی شبانه روز گذشته همچنان وخیم بود، تاکید کرد: "ارتش اوکراین حد اقل سه بار رژیم آتش بس را نقض کرده است".

وی گفت: "از جمله میدان هوائی دانتسک مورد حمله هاوان با استفاده از هاوان های 82 میلیمتری قرار گرفت".

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک در ماه فبروری، این بحران تابحال رفع نشده است.

اواخر ماه سپتامبر موافقت نامه ای در باره عقب کشیده شدن تانک ها و تسلیحات توپخانه ای با کالیبر کمتر از 100 میلیتر از منطقه درگیری امضا شد. این روند مرحله به مرحله صورت می گیرد. جمهوری لوگانسک روز پنج شنبه اعلام کرد که مرحله اول این روند را به پایان رساند و ارتش اوکراین نیز روز جمعه از به پایان رساندن مرحله اول خبر داد.

جمهوری دونتسک اعلام کرده که در صورت رعایت آتش بس، تا 21 اکتوبر عقب کشیدن تسلیحات را آغاز می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала