کشف جسد خبرنگار بریتانیایی در میدان هوایی استانبول

© Flickr / Williamکشف جسد خبرنگار بریتانیایی در میدان هوایی استانبول
کشف جسد خبرنگار بریتانیایی در میدان هوایی استانبول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جسد جکی ساتن خبرنگار 50 ساله بریتانیایی در توالت زنانه در میدان هوایی بین المللی استانبول پیدا شد.

خانم ساتن لندن را از به مقصد اربیل عراق از طریق ترانزیت —استانبول ترک کرده بود. به گفته محققان، وی مسئول مؤسسه "گزارشگری جنگ و صلح" در امور عراق بود. وی از اینکه به موقوع نتوانسته خود را به طیاره برساند، ناامید شده و خود را در توالت زنانه به دار آویخته است.

دلیل نرسیدن به طیاره و خودکشی او دوستان و همکاران خانم ساتن را خشمگین کرده است. به گفته آنها، جکی یک آدم بسیار سرسخت و وقت شناسی بود، چرا که بسیاری از وقت اش را در مناطقی جنگی سپری کرده بود. حالا اینکه از پرواز باقی مانده، و طیاره از دست اش رفته، خود را به دار زند، واقعا تمسخرآمیز است. مازن الیاس روزنامه نگار عراقی و همکاری خانم ساتن گفت: کار در امور عراق مشکل و مشکل تر شده و مسیر انتخاب برای خانم ساتن دشوار شده بود. هدف اصلی وی بهبود زندگی ساکن عراق بود و او نمی توانست دست به چینین کاری زند.

جکی همچنین محصل دوره دکترا بود و بر روی پایان نامه دکترایش که در مورد همکاری سازمان های بین المللی و روزنامه نگاران در عراق و افغانستان از سال های 2003-2013 کار می کرد. معلمان او را یک دانشمند درخشان نامیده بودند.

قابل ذکر است که خانم ساتن دوم مسئول موسسه " گزارشگری جنگ و صلح " در سال 2015 است که به نوعی درگذشته است. مسئول دیگر این موسسه شش ماه قبل در نتیجه انفجار موتر بمب گذاری شده در عراق کشته شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала