پولیس ترکیه مرکز آموزشی داعش را در ترکیه از بین برد

© Flickr / tinou bao پولیس ترکیه مرکز آموزشی داعش را در ترکیه از بین برد
پولیس ترکیه مرکز آموزشی داعش را در ترکیه از بین برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش روزنامه "حریت " پولیس ترکیه مرکز آموزشی دولت اسلامی" داعش " را که نوجوانانی از ازبکستان و تاجیکستان را آموزش نظامی میداد، در استانبول از بین برد.

به گفته این منبع، این مرکز در منطقه پندیک در قسمت آسیایی ترکیه قرار داشته است. اواخر هفته گذشته اداره مبارزه با تروریزم و پولیس استانبول یک عملیات خاصی را به منظور جستجوی مراکز داعش در سیزده آدرس در منطقه پندیک و پنج منطقه نزدیک به پندیک انجام دادند. این عملیات با پشتیبانی پولیس هوایی استانبول صورت گرفت. درنتیجه این عملیات، 53 تبعه ازبکستان و تاجکستان از جمله 29 جوان و 24 نوجوان تا سن های 18 ساله که تمرینات نظامی را تحت نظر شورشیان داعش میدیدند، دستگیر شدند.

نوجوانان به پوسته پولیس استانبول فرستاده شده و در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که این نوجوانان قصد داشتند برای پیوستن به صفوف داعش به سوریه و عراق بروند.

به گفته پولیس استانبول، ازبک ها و تاجیک در منطقه پندیک زیر زمینی ها را برای آموزش نظامی به داعش کرایه میدهند. کودکان تمرینات نظامی را در مراکز خاص تحت نظر شورشیان داعش سپری می کنند. براساس گزارش رسانه های ترکیه، هفته گذشته پولیس این کشور مزدوران خارجی که با داعش ارتباط داشتند، دستگیر کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала