والدین قهرمان را در روسیه چگونه تقدیر میکنند

© Sputnik / Sergey Guneevاطفال در روسیه
اطفال در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقدیر والدین در روسیه

نشان «افتخار والدین» در روسیه در ماه می سال 2008  بوجود امد. قبل از این مفکوره احیای نشان «افتخار مادری» دوران شوروی بوجود امده بود. ولی نشان نو از نشان قبلی بطور قابل ملاحظه فرق میشود — ان را میتوانند نه تنها مادران، بلکه پدران نیز دریافت کنند.

در ابتدا صحبت راجع به این مطرح بود که در خانواده نباید کمتر از چهار طفل وجود داشته باشد. ولی در سال 2010 شرایط تفویض مدال تغییر کرد: نشان «افتخار والدین »  را والدین یا انهایی دریافت کرده میتوانند که هفت طفل داشته باشند و یا به فرزندی گرفته باشند. نه تنها تعداد اطفال، بلکه شرایطی در نظر گرفته میشوند که اطفال در انها تربیه میشوند: طرز سالم زندگی و مسوولیت اجتماعی والدین، مواظبت از سلامتی جسمانی، تعلیم، انکشاف معنوی و اخلاقط اطفال — فقط همین عرصه ها کلیدی شمرده میشوند. میخائیل میدویدیف رئیس اتحادیه نقاشان نشان های روسیه میگوید که  نمونه اولی ان نشان اولگای مقدس شمرده میشود که در سال 1914 تاسیس شده بود:

این قسماً بر مفکوره قبل از انقلاب تقدیر مادران قهرمان متکی می باشد که نشان فعلی نیز از عین عنعنات پیروی میکند. چون  تصویر صلیب، بدون تکرار اشکار، از نشان امتیازی اولگا گرفته شده که در سال های جنگ اول جهانی، 100 سال قبل تاسیس شده بود و برای تقدیر مادران قهرمان در نظر گرفته شده بود.

الکسی پاولیکوف عضو شورای انجمن نظامی — وطنپرستانه میگوید، برعلاوه این، در زمان ما پدران نیز میتوانند دارنده این نشان باشند، چیزیکه قبلاً وجود نداشت و این تغییرات مهم را در جامعه منعکس می سازد:

با تفاوت از نشان دوران شوروی ان را پدران نیز دریافت میکنند. اگر در دوران شوروی نشان را فقط مادران دریافت میکردند که 5 تا ده طفل را تولد و تربیه کرده بودند و به انها لقب مادر قهرمان میدادند، اما حالا نشان هم به مادران و هم به پدران داده میشود. این بیشتر اهمیت روانی دارد و دولت این را میداند. این تقدیر می باشد که برعلاوه سرمایه مادری — تشویق مادی، به مثابه تشویق معنوی به مادران و پدران داده میشود. هدف این همه اقدامات بهبود وضع نفوس در روسیه می باشد.

میخائیل میدویدیف میگوید که اولین نشان ها در تاریخ 13 می سال 2008 داده شدند. هشت جفت والدین از هشت منطقه روسیه توسط انها تقدیر شدند. طی سالهای گذشته دادن این نشان به والدین به عنعنه مبدل گشته، ولی گفتن اینکه نشان« افتخار والدین» مقام افتخاری در سیستم نشان های روسیه احراز نموده، هنوز قبل از وقت است:

چنین تلاش تجربوی تا اندازه ادامه عنعنه تقدیر والدین در شرایط نو محسوب میشود. نمونه در شرایط نو حقوقی و ایدیولوژیکی می باشد. این نشان است که تعداد نسبتاً زیادی مردم ان را دریافت کرده میتواند. نشان برای تشویق خانواده های پایدار دارای اطفال زیاد و به ذات خود کانون والدین در نظر گرفته شده است. در عین حال مانند گذشته در این باره جروبحث ها ادامه دارند که این تا چه اندازه مکمل سیستم معاصر تقدیر می باشد و تا چه اندازه اصلاح و سنجش ان دورنمایی است.

ولی این نشان یک سلسله مشخصات و خصوصیات مهم دارد که ان را در ردیف عمومی نشان های روسیه و خارجی قرار میدهد. بی مانندترین خصوصیت ان — جفت بودن ان و این واقعیت است که همزمان توسط ان دو شخص — پدر و مادر — تقدیر میشوند. چنین چیزی در جهان در هیچ جای وجود ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала