پلان ناسا در اعزام فضانوردن به سطح مریخ

© Nature Videoمریخ
مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملی فضایی امریکا برنامه کامل پرواز به مریخ را در سایت این سازمان منتشر کرده است که شامل هر سه مرحله پرواز انسان به سیاره مریخ میباشد

چاری بولدن رئیس ناسا میگوید: "ما گذارشات اضافی را در مورد پرواز آینده به مریخ را و اینکه چطور تمام مساعی خود را در حل این ماموریت دشوار متمرکز میسازیم، به همگان علنی خواهیم ساخت.  من قصد دارم در این نزدیکی ها این پلان ها را با اعضا کانگرس امریکا و همکاران بین المللی ما تحت بحث قرار دهم".

این پلان 3 مرحله ی میباشد. اولین مرحله «حمایت از زمین» نام دارد. این مرحله هم اکنون آغاز شده و شامل سلسله تحقیقات آزمایشگاهی روی مدار ایستگاه فضایی بین المللی است. هدف از این مرحله مطالعه روی تاثیرات فضا بر ارگانیزم بدن انسان و همچنین تجهیزات ارتباطی، سیتم حمایت حیات، تکنالوژی 3 دی، انتشار تصاویر و غیره است.

مرحله دوم که «فضای آزمایشی» نام گرفته باید از سال 2018 آغاز شود و روی مطالعات فضای اطراف ماه متمرکز می شود. در این مدت قرار است سفینه اوریون Orion و راکت های اس ال اس SLS به فضا پرتاب شوند و دو سال پس از آن ماموریت تصرف یک سیارک در کنار زمین و ارسال آن به فضای آزمایشی انجام خواهد گرفت. در آزمایشگاه می توانند روی این سیارک مطالعات دقیق تری انجام دهند. علاوه بر این در مرحله دوم تنوع تکنالوژی حفظ و بازتولید منابع لازم برای تامین حیات بررسی خواهد شد.

در مرحله سوم که «جدایی از زمین» نام دارد، تخنیک های آزمایش شده در مرحله اول و دوم مورد استفاده قرار می گیرند و عملیات سفینه با سرنشین در نزدیکی مریخ انجام می گیرد. عملیات از قمرهای سیاره آغاز شده و با فرود بر سطح سیاره به پایان می رسد. مدت زمان انجام این مرحله هنوز در برنامه مشخص نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала