درخواست کردهای سوریه برای افتتاح دفتر نمایندگی در مسکو

© Photo / Jeffrey Beallدرخواست کردهای سوریه برای افتتاح دفتر نمایندگی در مسکو
درخواست کردهای سوریه برای افتتاح دفتر نمایندگی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال دارد در آینده نزدیک کردهای سوریه دفتر نمایندگی خود را به طور رسمی در مسکو افتتاح کنند. انقره در مورد افتتاح دفتر نمایندگی کردها در سوریه هشدار داد و گفته است این اقدام باعث سرد شد روابط دو کشور می گردد.

وزارت امور خارجه روسیه و حزب "اتحادیه دموکراتیک" با نفوذترین حزب کردهای سوریه، موضوع ایجاد نمایندگی کردهای سوریه در مسکو را امروز تاریخ 20 اکتبر مورد بررسی قرار میدهند.

نمایندگان حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه معتقدند، ایجاد نمایندگی در مسکو برای هماهنگی بهتر در مبارزه با دولت اسلامی داعش کمک می کند.

محمد علی عبدالسلام نماینده این حزب در روسیه اعلام کرد، جانب روسیه هیچ گفتگویی با کردها در مورد ایجاد نمایندگی برای مبارزه با دولت اسلامی نکرده اند. وی افزود: ما از هر گونه اقدام روسیه برای مبارزه با داعش پشتیبانی می کنم، اما اگر آنها گروه های تروریستی دیگر را مانند، "القاعده"، "گروه احرام الشام" و "جبهه النصره" را نیز مورد هدف قرار داد، بسیار بهتر خواهد بود. به وی ،فعالیت های آنها نیز برای یک تهدید بسیار بزرگ است.

در همین حال، یک منبع دیپلماتیک ترکیه به "کومرسانت" از افتتاح نمایندگی کردها در مسکو اقدامات تلافی جویانه بسیار سخت از جاب انقره هشدار داد. این منبع گفته است که ترکیه مخالف "هر گونه تقویت همکاری بین روسیه و کردها است."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала