فاجعه هستوی نزدیک است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر هِنری کیسنجر
هِنری کیسنجر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هِنری کیسنجر: برای نجات جهان از فاجعه هستوی, ضرور است تا غرب با روسیه ائنلاف کند

چطور میتوان شرق نزدیک را از فاجعه بزرگ نجات داد؟

Henry Kissinger هنری کیسنجر تحلیلگر مشهور جهانی در بخش سیاست جهانی مقاله را تحت عنوان («A path out of Middle East Collapse») در ارتباط وضع وخیم شرق نزدیک در مجله  Wall Street Journal نشر نموده است.

هدف اساسی مقاله: "اگر سلاح اتمی در شرق نزدیک مستقر گردد, در آنصورت جهان متوجه فاجعه بزرگ میگردد.

به نظر وی، اوباما و اروپا به ایران کلید ایجاد سلاح اتمی را دادند. عربستان سعودی در جستجو فروشنده سلاح اتمی است تا کشور اتمی شود و پاکستان به این کشور سلاح اتمی خود را میفروشد. در اینصورت، آیا ما به فاجعه برزگ روبرو نمی شویم؟

لیبرال های ما در دفاع از اوباما، روی این مساله چشمان خود را بسته اند و رئیس جمهور بعدی چانس برای جلوگیری آنرا ندارد. پوتین چندی قبل گفت: " در کله بعضی از مامورین بلند پایه امریکا, بجای مغز، کاه پر است" و این کلمات ساده نیست.

در آغاز مقاله، کیسنجر در مورد شکست توازن نیرو ها در شرق نزدیک بحث میکند:

1.    "با اعزام  قوای روسیه در سوریه، ساختار قبلی جیوپلیتیک جهان که در جریان 40 سال وجود داشت فروپاشید.

2.    چهار کشور عربی- لیبیا، سوریه، عراق و یمن از فعالیت بازماندند و تحت تهدید اشغال داعش قرار گرفتند که میخواهند خلافت سراسری را بوجود بیاورند.

3.    امریکا و غرب به یک سیاست واحد استرتیژیکی ضرورت دارند که تا به حال وجود ندارد.

4.    امروز ایران به سوب نابودی کامل میرود.

5.    روسیه به اقدام جدی دست زده و در امور سوریه دخالت نطامی نموده است. پوتین این اقدام را برای دفاع از روسیه انجام میدهد که کاملاً منطقی میباشد.

6.    "تا وقت که داعش وجود داشته باشد و به کنترول مناطق ادامه بدهد، تشنج در منطقه شرق نزدیک وجود خواهد داشت.. ازبین بردن داعش — اقدام ضروری نسبت به سرنگونی بشار اسد را میخواهد.

7.    "امریکا به شرکت نظامی روسیه در این رویداد ها اجازه نمیداد. (اما حالا پوتین پیشنهاد ایجاد ائتلاف جدید مانند سال های جنگ دوم جهانی را نموده است).

با درنظز داشت خلا ها در اراده غرب، و استراتیژی شفاف پوتین چنین ائتلاف میتواند نتابج خوب را با خود داشته باشد.

نتیجه گیری: برای جلوگیری از فاجعه بزرگ مسابقات تسلیحات اتمی در شرق نزدیک، ما به ائتلاف موثر غرب و روسیه ضرورت داریم که چنین ائتلاف می تواند بشریت را از فاجعه بزرگ نجات دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала