سفیر روسیه در دوشنبه: امریکا و ناتو در ماموریت خود در افغانستان کاملاً ناکام شده اند

© Sputnik / Амир Исаев /  مراجعه به بانک تصاویر ایگور لیانکین – فرالوف سفیر روسیه در تاجکستان
ایگور لیانکین – فرالوف سفیر روسیه در تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناکامی کامل ماموریت امریکا و ناتو در افغانستان

امریکا و متحدین ان در ناتو طی 14 سال در ماموریت شان در افغانستان کاملاً ناکام گردیده اند. این مطلب را ایگور لیانکین — فرالوف سفیر روسیه در تاجکستان در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشته است.

او گفت: " امروز هیچکس راجع به دستیابی پیرئوئزی بر طالبان از طریق نظامی صحبت نمی کند".

طوریکه دیپلومات اظهار داشت، " با توجه به «دستاوردهای» ناتو طی سالهای زیادی حضور، به مشکل میتوان امکانات و توانایی های انها را در مقابله با طالبان و داعشیان در حال حاضر ارزیابی نمود". او افزود، ولی «پیشبینی به وضاحت  باعث خوشبینی نمی شود».لیانکین — فرالوف به ارتباط هماهنگی بین فدراسیون روسیه و ناتو در مبارزه به خاطر جلوگیری از گسترش گروه تروریستی «دولت اسلامی» در افغانستان به خاطری ابراز تاسف نمود که چنین تشریک مساعی در حال حاضر وجود ندارد.

سفیر روسیه یاداوری نمود: " این کار به قصور ما متوقف نشده — بحران در اوکراین مستقیماً بر مناسبات با فدراسیون روسیه با شرکای غربی تائثیر نمود و منجمله به متوقف شدن پروژه های مشترک که از طریق شورای روسیه — ناتو متوجه کمک به افغانستان بودند، منجر گردید".

 

به گفته موصوف، روسیه این اقدام را غیرمثمر میداند که نمی تواند به توسعه پوتنسیال محاربوی نیروهای ملی امنیتی افغانستان منجر شود. لیانکین — فرالوف افزود: " باوجود این در حال حاضر — به سطح دوجانبه تحقق پروژه در باره تربیه کادرها برای ساختارهای نظامی افغانستان در روسیه ادامه دارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала