جان کری: نشستی برای حل بحران سوریه برگزار می شود

© REUTERS / Brendan Smialowskiوزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات جان کری بعد از ملاقات در ویانا

وزیر امور خارجه امریکا گفت: "امیدوار است که نشست دیگری برای حل بحران سوریه در تاریخ 30 ماه اکتوبر برگزار شود". در این باره رادیوی ازادی خبر داده است.

جان کری که بعد از گفتگو با همتایان روسی، ترکی و عربستان سعودی خود، دیروز در اجلاسی در شهر ویانا پایتخت اطریش صحبت می کرد، گفت: آنچه که ما امروز توافق کردیم، تا آن را انجام دهیم، مشوره با همه طرف ها و برگزاری یک نشست دیگر بود.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد، در نشست بعدی که شاید روز جمعه آینده برگزار شود، روشن خواهد شد که آیا برای پروسه سیاسی جای کافی وجود داردیا خیر. 

جان کری در ویانا به خبر نگاران گفت:

"من تاکید می کنم که امریکا می خواهد از هر گونه مخالفت با گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) استقبال کند. اگر روسیه می خواهد که در این مبارزه اشتراک کند، ما از نقش مثبت آن استقبال می کنیم. اما با هدف قراردادن میانه روان سوریه، به گروه داعش هیچگونه آسیبی نمی رسد."

همزمان با این، سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه، با هر گونه فشار های خارجی بر رییس جمهور اسد مبنی بر اینکه باید از مقامش استعفا دهد، مخالفت کرده وگفته که سنوشت رییس جمهور سوریه باید از سوی مردم سوریه تعیین شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала