از برکت نیروهای هوایی – فضایی روسیه لاذقیه به امن ترین منطقه در سوریه مبدل گشته است

© REUTERS / Eduard Korniyenkoطیاره تهاجمی - سو - 25
طیاره تهاجمی - سو - 25 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات نیروهای هوایی – فضایی روسیه در لاذقیه سوریه

طیارات بمبارد، شکاری و تهاجمی روسیه همه روزه در سوریه ده ها پرواز محاربوی انجام میدهند و تاسیسات شبکه گروه تروریستی «دولت اسلامی»، مراکز قومانده و کمپ های تمرین تروریستان را از بین می برند.

در گروه هوایی در پایگاه حمیمیم — در حدو پنجاه طیاره و هلیکوپتر جنگی مستقر شده اند. در جمله انها طیارات مختلف جنگی، هلیکوپترهای ضربتی و ترانسپورتی شامل می باشند.

به اساس معلومات وزارت دفاع سوریه، ضربات گروپ هوایی روسیه فقط در ظرف دو هفته کار در سوریه به نتائیج قابل ملاحظه، نسبت به بمباردمان های ایتلاف غربی که بیش از یک سال ادامه دارند، در زمین منتج شده اند.

حمایت نیروهای هوایی — فضایی روسیه به اردوی سوریه بعد از چندین ماه مدافعه امکان تهاجم را در چند جبهه فراهم ساخته است. در جمله انها شمال ولایت حما، در نزدیک سرحد با اردن، منطقه شهر حلب و اطراف دمشق شامل اند.

قریه های ازادشده البحثه، فوبرو، سفسفا مطلقاً یکسان معلوم میشوند: این قریه های اشباح اند، جای که یک خانه هم باقی نماینده است. ولی حفظ این منطقه از نقطه نظر ستراتیژیک بسیار مهم است، به خاطریکه در انجا سرحدات ولایات حما، ادلیب و لاذقیه قرار دارند.

باشندگان ملکی مدتها قبل، از ترس جنگجویان، این مناطق را ترک کرده اند. کسی که بنا بر کدام علت از انجا رفته نتوانسته، برای ابد در انجا باقی مانده است. نظامیان به گروپ فلمبرداری محل اعدام های بی رحمانه را نشان دادند، جای که اجساد مقتولان تا هنوز دفن نشده اند. مردم در ناحیه سر هدف مرمی قرار داده شده  و دستان عده از پشت بسته اند.

سربازان اردوی سوریه که در تهاجم بر شهر شرکت داشتند، میگویند که برای بار اول دیدند که تروریستان چگونه با عجله مواضع شان را ترک میکنند، سلاح، مهمات و حتی کتاب های محاسبه خود را که در انها اسامی جنگجویان، صورت حساب سلاح ها، پول های که انها از طرفدران شان دریافت میکردند، بجا گذاشته اند.

جنگجویان اکثراً مرمی های سلاح های سنگین را در حویلی ها از خود بجا گذاشته اند. این مرمی ها توسط «پوب جهنمی» پرتاب میشوند که به معرف گروه «دولت اسلامی» و «جبهات النصره» مبدل گشته اند. این توپ های ساختگی اند که مرمی انها با دقت بر هدف اصابت نمی کند. ولی ساحه تخریب چنین بمب های گازی و بنزینی بسیار زیاد است.

مردم این مناطقه اواره شده اند. حالا تنها در لاذقیه یک ونیم میلیون بیجا شده داخلی زندگی میکنند که از حلب، ادلیب، رقه، دیرالزور و دیگر شهرها امده اند. در پوهنتون ها و مکاتب لاذقیه جاه ها برای اواره گان تخصیص داده میشوند.

والی لاذقیه میگوید که خود ولایت به هیچ وجه از عهده چنین جریان اواره گان براماده نمی تواند. کمک بشری روسیه بسیار موثر است. در اینجا اقلیم خوب و زمین های حاصلخیز وجود دارند. ولی مهمتر از همه اینست که این یکی از امن ترین مناطق در سوریه، خاصتاً بعد از ظهور نیروهای هوایی — فضایی روسیه، شمرده میشود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала