نفوذ داعش در آسیائی مرکزی

© Sputnik / Mikhail Klementev /  مراجعه به بانک تصاویر علی اکبر ولایتی
علی اکبر ولایتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش قصد دارند به آسیای مرکزی نفوذ کنند

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ویکتور ایوانوف، رئیس ادراه فدرال فدراسیون روسیه در امور مقابله با مواد مخدر که برای بازدید در ایران به سر می برد اعلام کرد، تروریستهای عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) قصد دارند به آسیای مرکزی نفوذ کنند.

به گزارش خبرگزاری"ایسنا"، ولایتی تصریح کرد: ما می دانیم تروریست ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند که حوزه امنیتی ایران و روسیه و حتی چین است و ما نمی توانیم نسبت به طراحی های صورت گرفته برای منطقه بی تفاوت باشیم. قاچاق مواد مخدر و تروریزم موضوعی به هم پیچیده و مرتبط به یکدیگر است و همکاری ایران و روسیه برای جلوگیری از این خطر رو به گسترش ضروری است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پدیده تروریزم توسط افراطی های به اصطلاح مسلمان صورت می گیرد که القاعده و داعش جزو انها هستند و بخشی از منابع مالی آنها از محل تولید و قاچاق مواد مخدر تامین می شود. این گروه ها کشتن آدم‌های بی گناه را جایز می دانند و از این رو استفاده از مواد مخدر برای تأمین مالی شان را نیز مجاز می دانند.

گروه دولت اسلامی که بخش عظیمی از قلمروی عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال 2014 بوده و است. بر اساس گزارش آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را 30 هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کردهای سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده اند، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала