چین به تحریکات غرب پاسخ جدی خواهد داد

© REUTERS / Kevin Lamarqueملاقات رئیس جمهور اوباما با شی جینپین صدر جمهوری مردم چین
ملاقات رئیس جمهور اوباما با شی جینپین صدر جمهوری مردم چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین برای دادن پاسخ جدی به تحریکات غرب اماده است

چنین صحنه ها مانند حضوریافتن کشتی جنگی امریکایی در بحیره چین جنوبی در نزدیک جزایر مناقشوی نانشا که چین مدعی مالکیت بر انها است، بدون پاسخ از جانب پیکن نخواهد ماند. در این باره مجله The Diplomat نوشته است.

مجله می نویسد، این عمل را میتوان به مثابه تحریک اشکار علیه پیکن بررسی کرد — واشنگتن با مانورهای خود میخواهد نشان دهد که او نمیخواهد با واقعیت اعمار جزایر مصنوعی چین در بحیره چین جنوبی و ادعاهای ارضی موافقه نماید که به تعقیب این پروژه ها بوجود خواهند امد.

دلیل دیگر — نشان دادن این امر به متحدین امریکا در اسیا می باشد که امریکا میتواند فعالیت های ابرقدرت های منطقوی را کنترول نماید. عملیات امریکا همچنان میتواند عکس العمل نسبت به مقاومت قوی از جانب روسیه در سوریه باشد — مسکو موضعگیری امریکا را در شرق نزدیک امتحان کرد و واشنگتن، به نوبه خود، منطقه اسیا — بحرالکاهل را به مثابه محل استفاده میکند، جای که میتواند قدرت خود را به نمایش بگذارد.

مجله The Diplomat می نویسد: "احتمال این امر افزایش می یابد که چین امادگی برای منازعه را تسریع خواهد کرد، چون پیکن نسبت به هر وقت دیگر از برخورد واشنگتن در بحیره چین جنوبی نگران است".

مجله می افزاید، در عین حال اصلاحات که تحت رهبری شی جینپین در جمهوری مردم چین انجام میشوند، قابلیت جنگی نیروهای مسلح چین را بالا می برد. اگر امریکا عادت کهن خود — پیشبرد عملیات جاسوسی در ابهای چین و برخورد غیرسازنده نسبت به پیکن را مطابق ان پوتنسیال که در حال حاضر دارا می باشد، ترک نکند، پس احتمال بلند برخورد نظامی بین دو دولت وجود دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала