چین به امریکا هشدار داده که تحریکات در بحیره چین جنوبی به جنگ منجر خواهد شد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر چین به امریکا هشدار داده که تحریکات در بحیره چین جنوبی به جنگ منجر خواهد شد
چین به امریکا هشدار داده که تحریکات در بحیره چین جنوبی به جنگ منجر خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هشدار چین به امریکا

ادمیرال او شینلی قوماندان نیروهای بحری چین راجع به موجودیت خطری اعلام داشته که «حادثه ناچیزف میتواند جنگ را تحریک کند» و اعمال واشنگتن در بحیره چین جنوبی را «خطرناک» خوانده است. در این باره RT خبر داده است.

رسانه های محلی به نقل از سخنان قوماندان خبر داد: اگر امریکا چنین فعالیت های خطرناک و تحریک امیز را ادامه دهد، پس بین نیروهای مسلح دو کشور در ساحه بحری و هوایی اوضاع نهایت تهدیدامیز بوجود خواهد امد که میتواند به استعمال سلاح منجر شود».

طوریکه گفته میشود، ادمیرال چینایی این اعلامیه را در جریان ویدیوکنفرانس دیروزی با جان ریچارد ادمیرال امریکایی ایراد کرد.

میخواهیم یاداوری نمائیم که قبلاً وزارت خارجه چین خبر داده بود که کشتی جنگی سریع السیر Lassen بدون اجازه پیکن به حوزه ابی بحیره چین جنوبی در نزدیک جزایر مناقشوی نانشان (سپراتلی) که چین انها را مال خود میداند، وارد شده بود. وزارت خارجه چین علیه امریکا احتجاج نمود و اعلام داشت که این اعمال حق حاکمیت چین را نقض میکند.

در عین حال پنتاگون واقعیت عملیات در بحیره چین جنوبی را تائید کرد و انجام عملیات مشابه را در اینده مستثنی نه ساخت. امریکا اعلام داشت که گزمه را تحقق خواهد بخشید، اگر لازم داند که این کار با حقوق بین المللی مطابقت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала