کشتی زیر دریایی شوروی ، که امریکا را با هراس مواجه نمود

© Photo / Public Domainزیر دریایی شوروی
زیر دریایی شوروی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان 14 ساعت ملوانان کشتی زیر دریایی شوروی وظایف کشف تخنیکی را انجام دادند، که هدفشان دانستن پارامتر های انتن مخفی در زیر اب بود.

از دست دادن تجهیزات محرمانه گران قیمت منجر به اخراج بسیاری از مقامات عالی رتبه نیروهای امریکا گردید. اما بد ترین اطلاعات برای واشنگتن افتادن تجهیزات محرمانه بدست ملوانان نیروهای دریایی اتحاد جماهیر شوروی بود. این داستان 30 سال پیش در اوج جنگ های سرد اتفاق افتاد. در خزان سال 1983 کشتی زیر دریایی هسته ای چند منظوره " K-324 " مطابق طبقبه بندی ناتو ویکتور III و مطابق طبقه بندی روسی شوُکه یاد میشود ، وظیفه کشفی خود را در غرب اتلانتیک اجرا میکرد.
بتاریخ 31 اکتوبر کشتی زیر دریایی شوروی در بحر سارگاسو کشتی زیر دریایی امریکایی را بنام مک کلوی (USS McCloy) را کشف نمود ، که ازمایش جدید ترین سیسیتم های مقابله با کشتی های زیر دریایی (TASS) را انجام میداد.
کار های اموزشی را کشتی هسته ای زیر دریایی امریکا فیلا دلفیا انجام میداد. خدمه کشتی امریکایی از حضور تمرینات جانب مقابل بی اطلاع بودند. لذا کشتی زیر ابی اتحاد شوروی K-324 توانست بدون سر و صدا خود را به قسمت پاینی زیر دریایی امریکا نزدیک بسازد.
در جریان 14 ساعت ملوانان کشتی زیر دریایی شوروی وظایف کشف تخنیکی را انجام دادند، که هدفشان دانستن پارامتر های انتن مخفی در زیر اب بود. طوفان هوای گرم امرایکایی ها را مجبور ساخت که ازمایشات خود را متوقف ساخته و ناکهان تغیر موقعیت داده و به پایگاه خود برگردند. درین زمان در بدنه زیر دریایی شوروی لرزش عجیب و غریب بوجود امد ، که در انوقت ندانستند که جه رخ داده است. پس از سال های زیاد کاپیتان کشتی الکساندر کوزمین در باره این حادثه به خبرنگاران حکایت نمود که ،توربین اصلی دچار نقض فنی گردید و سیستم حفاظت اضطراری راکتور توربین فعال گردید. چاره دیگر نبود و کشتی ما به شنا ادامه داد و ما در مرکز توفان نیرومند هوای گرم قرار گرفتیم.بعد از ختم حادثه ملوانان شوروی فهمیدند که چه رخ داده بود. در پیچ میل کشتی ریسمان فلزی که وظیفه انتن کشف را انجام میداد و در قسمت اخر ان اخذه
قرار داشت ، تاب خورده بود که در نتیجه کشتی از حرکت ماند.بعداً از هاوانا کشتی دیگر بنام الدان به کمک رسید تا K- 324 را کش نماید. درین حال که کشتی های جنگی پیترسون و نیکلسون که دنبال تجهیزات محرمانه میگشتند ، کشتی زیر ابی شوروی را کشف کردند.
از ترس احتمال تصاحب کشتی فرمانده K-324 دستور داد اگر دشمن بخواهد کشتی ما تصاحب نماید ، قبل از ان باید کشتی را انفجار داد. چون این اتفاق در اب های بین المللی رخ داده بود ، کشتی امریکایی دست به مانور محدود در اطراف کشتی روسی زد تا اگر بتواند انتن متذکره را توته توته نماید. درین هنگام کشتی زیر دریایی اتومی فیلادلفیا امریکا دست به یک بازی خطر ناک زد. او خود را بطرف پایین کشتی زیر ابی شوروی ساخت و توانست در بدنه کشتی شوروی هیدرو کیبل را ببندد. وضعیت غم انگیز و در عین حال خنده اور بود. دو کشتی اتومی هر کدام شان کیبل فولادی را به طرف خو کش میکردند تا اینکه کابل از وسط دو توته شد. یک قسمت از کابل را کشتی فیلادلفیا باخود برد و یک قسمت دیگر کابل که حدود 400 متر بود که در ان انتن محرم قرار داشت در پیچ میل k-324 باقی مانده بود. درین هنگام کشتی الدان روسی که توانسته بود خود را به محل حادثه برساند ، کشتی زیر دریایی K-324 را کش نموده و به کوبا انتقال داد. بعداً انها متباقی چیزی که از کیبل مانده بود در یک پرواز مخصوص به مسکو انتقال دادند. بعد از یک مدت کشتی K-324 جهت اجرای وظایف محوله خود به اقیانوس اطلس برگشت. یک مدت بعد ازین حادثه ریس جمهور ان وقت امریکا رونالد ریگن تعداد زیادی از مقامات بلند پایه نظامی را از وظیفه سبکدوش نمود. همزمان کنگره ایتالات متحده امریکا یک چهارم قسمت از بدوجه تحقیقات علمی را به دلیل ان کاهش دادند که چرا پول زیاد به انها تخصیص داد ، در حالیکه انها اسرار نظامی ما را به روس ها میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала