عایدات داعش

© AP Photo / Marko Drobnjakovicپناهندگان
پناهندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش با انتقال غیر قانونی مهاجرین حدود 500 میلیون یورو در هفته عاید دارد

هنگامی که طیارات روسی به وارد ضربات ثمربخش به مواضع داعش ادامه می‌دهند و ایران برای اولین بار در مذاکرات در باره حل بحران سوریه سهم گرفته، «سپوتنیک» در جستجوی جواب به این سؤال است که از کدام مدرک و از طرف کی ها تأمین پولی می شود؟

خانم حفصه قره مصطفی مقاله نویس و کارشناس در امور خاور نزدیک در این خصوص چنین گفت:

«عملیات ایالات متحده در شدت فعالیت‌های داعش در تولید حجم استخراج  نفت هیچ تأثیربالای آن‌ها نگذاشته است. بر عکس هنگامی که آمریکا باید به هجوم و نابودی داعش بپردازد داعش در حال شکوفایی و گسترش در سراسر منطقه بود. اما در سه هفته عملیات روسیه شاهد تضعیف چشمگیر امکانات و مواضع داعش و توانایی شان در تأمین وسایل پول ی برای انجام عملیات تروریستی هستیم. از این رو میتوان گفت که  روس ها  حملات واقعی به داعش انجام داده و آمریکایی ها در طول تقریباً یک سال معلوم نیست که چه کار کرده بودند.

خانم «لورتا ناپلئونی» مؤلف کتاب «فنیکس اسلام گرایی: «دولت اسلامی» و تجدید تقسیم خاور نزدیک » و کارشناسی که تأمین پولی سازمان های تروریستی را بررسی می‌کند بر این نظر است که عملیات روسیه در سوریه تولید و فروش غیرقانونی نفت داعش را مسدود کرده است. این محقق گفت:

در حقیقت امر فروش نفت منبع اساسی عاید د داعش نیست هر چند که منبع چشمگیری است. مهمترین منبع — مالیات بندی سرزمین های اشغالی است که در آنجا 8 میلیون نفر سکونت دارند. طبعا تاجران و نفتگران مالیات می پردازند. قاچاق اجناس و مهاجران نیز نقش خود را ایفا می کنند. داعش از هر فردی که از مرز عبور می کند پول می‌گیرد و اکثر عبور کنندگان افرادی هستند که به عبور دادن مهاجران سهم دارند و عاید حاصله یک هفته‌ به 500 میلیون ایرو می رسد.

به گفته خانم ناپولئونی، وضع با تحویل تسلیحات و حمایت ائتلاف از گروپ های مسلح بسیار جدی میباشد. بخش قابل ملاحظه اسلحه به علل متفاوتی بدست داعش می‌افتد و این به مراتب جدی‌تر از تحویل پول نقد به این گروه است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала