هیلاری کلینتن از برنامه های "روسیه امروز" مطلع بود

© SEIU Internationalهیلاری کلینتن
هیلاری کلینتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیلاری کلینتن اطلاعاتی در باره برنامه های "روسیه امروز" دریافت می کرد

هیلاری کلینتن در زمان عهده دار بودن سمت وزیر امور خارجه آمریکا از سال 2009 تا سال 2013 میلادی، مرتبا اطلاعاتی در باره برنامه های شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" از جمله مطالب مربوط به سوریه دریافت می کرد.

مکاتبه الکترونیکی هیلاری کلینتن که بنا به حکم دادگاه آمریکایی در سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، حاکی از این می باشد.

برای مثال مشاوران وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 13 فوریه سال 2012 بخشی از یک برنامه "روسیه امروز" در باره سوریه را برای آشنایی به کلینتون ارسال کردند. در این برنامه مفسر سیاسی به نام "عادل سماره" گفته بود که آمریکا و القاعده به دنبال اهداف مشابهی در سوریه هستند. در نامه ای که به همراه این برنامه ارسال شده بود، گفته می شد: "این نمونه ای از آنچه رسانه های نیمه رسمی فعال در خارج از کشور چه می گویند".

بعلاوه جیک سالیوان، مشاور کلینتون در تاریخ 18 آوریل سال 2012 گزارشی در باره اولین برنامه جولین آسانژ با عنوان "جهان فردا" نوشت. این برنامه که مهمان آن حسن نصرالله رهبر حزب الله بود، از طریق "روسیه امروز" پخش شد و با بازتاب گسترده ای در سراسر جهان مواجه گردید.

پیش از این هیلاری کلینتن در سال 2011 با اشاره به این که واشنگتن در جنگ اطلاعاتی از رقابت با رسانه هایی همجون "روسیه امروز" باز می ماند، از کنگره آمریکا خواسته بود که بودجه سخن پراکنی خارجی را افزایش دهد.

در جریان دیدار جون کری از قزاقستان، امادگی امریکا را برای هماهنگی های بیشتر با نظامیان روس اعلام کرد و به مسکو و پکن پیشنهاد الحاق به مشارکت ترانس آتلانتیک را داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала