شایعات راجع به حضور نظامی در اوکراین

© Sputnik / Nikolay Lazarenkoرشد کنترل ملی گرایان در اوکراین
رشد کنترل ملی گرایان در اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تبلیغات سوء در باره حضور نظامی روسیه در اوکراین

 

تجارت سیاسی بر موضوع حضور اردوی منظم روسیه در اوکراین میتواند به مثال خوب ان مبدل گردد که چگونه میتوان از اخبار کثیف برای اهداف خود استفاده کرد. با نداشتن هیچگونه ثبوت در دست، متخصصین هیاهوی اطلاعاتی، جبهه واقعی را گشوده اند.

کارشناسان روسیه در پاسخ اعلام میدارند که چنین اطلاعت — نه تنها مبالغه، بلکه دروغ کاملاً واقعی است. زیرا مفهوم «نیروها» — این تانک های مسلح، توپخانه، سیستم های مدافعه هوایی است که توسط هلیکوپترها، طیارات و نیروی هوایی تهاجمی حمایت میشوند. بگذار این را هیچکس نه دیده باشد، ولی صحبت های در این باره وجود داشتند و بسیار زیاد باقی مانده اند. در عقب چنین اعلامیه ها، به عقیده میخائیل نیژماکوف امر مرکز تحلیل سیاست بین المللی انستیتوت جهانی شدن و جنبش های اجتماعی، انهایی قرار دارند، کسانی که به هر وسیله ممکن میخواهند بر روسیه فشار وارد کنند:

چنین شایعات اطلاعاتی و چنین شیوه های جنگ اطلاعاتی — تلاش حل پرابلم های ان کشورها می باشد که بر روسیه حملات انجام میدهند. این تلاش بدست اوردن کدام اهداف انی تاکتیکی برای رهبری این کشورها شمرده میشود.

سیاست دان نیکولای دیملیویچ مشاور بنیاد انکشاف تخنالوژی های عالی میگوید که برای این هدف تفصیلات هرچه بیشتر بوجود می ایند، اما نه ستیشن های رادار روسیه، نه سیستم های مخابراتی روسیه و نه اداره ان در خاک اوکراین هیچ گاهی وجود نداشت و وجود ندارد. این همه قصه ها به تلاش دیگر برای یافتن حد اقل دلیل تبرئه این امر مبدل گشته که چرا اردوی اوکراین برای عملیات جدی نظامی اماده گی خود را ثابت کرده نتوانست و همزمان تحرکات فعال ناتو را در نزدیک سرحدات روسیه تبرئه می کنند. ولی همه حوادث جاری نه تنها در اوکراین، بلکه در کشورهای دیگر ثابت می سازند که مسکو برحق است:

در امریکا جنگ سرد راه اندازی شده و این جنگ در اوج خود قرار دارد. جنگ سرد توسط سه نشانه مشخص میشود: اقتصادی، نظامی — سیاسی و اطلاعاتی — ایدیولوژیکی. اگر این واقعیت را مدنظر گرفت که مقامات عالی اوکراین از وزارت خارجه امریکا رهبری میشوند، رهبری مستقیم را در کییف جوزیف پاییت — سفیر امریکا در اوکراین تحقق می بخشد. ما میتوانیم بگوئیم که جز سومی — جنگ مستقیم اطلاعاتی است که علیه روسیه پیشبرده میشود، به ذات خود این افسانه را ثابت می سازد که نیروهای به اصطلاح خیالی روسیه در اوکراین حضور دارند. ثبوت این امر که این افسانه خیالی که هدف ان بی اعتبارساختن روسیه و رئیس جمهور روسیه می باشد، حضور نیروهای روسیه در سوریه ثابت می سازد. زیرا معلوم است که در  هفته های اول حضور نیروهای روسیه در سوریه هزاران سند به شکل تصاویر، ویدیو راجع به حضور نیروهای روسیه در سوریه منتشر شدند. ولی یک سند هم راجع به حضور نیروهای روسیه در اوکراین نشر نشده است.

این، طبعاً، یکبار دیگر فقط راجع به یک مساله گواهی میدهد و ان جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است که مستقیماً از طرف امریکا رهبری و اداره میشود که از مقامات حاکم فعلی اوکراین حمایت میکند.

لیونید ساوین مدیر مسوول نشریه اطلاعاتی — تحلیلی «جیوپولیتیک» میگوید، با تاسف، فقط اوکراین به ان کشوری مبدل گشت، جای که از هر بهانه بصورت بیش از حد فعال استفاده میشود که از ان اسلحه اطلاعاتی بسازند. ولی در عین حال در انجا این نقطه را فراموش می کنند که در جهان معاصر هر راز زود یا دیر افشا میشود:

 

همه رسانه های اساسی، همه پروگرام های تعلیمی تحت کنترول رژیم فعلی کییف قرار دارند و انها سعی می ورزند دیدگاه های خود را بر پروسه های تاریخی تحمیل کنند. ولی حالا نمی تواند پرده اهنین ایجاد کرد، پروسه ها جهانی شده  و در هر صورت اطلاعات حقیقی نفوذ میکنند. و ان اتباع که ، با تاسف، حالا توسط این معلومات دروغین جادو شده، بعد از گذشت زمان حقیقت جستجو خواهند کرد و به عواقب ماین عملکرد تدریجی مبدل خواهند گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала