استراتیژی امریکا در سوریه به شکست مواجه خواهد شد

© AFP 2023 / Ted Aljibeاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت اوباما ارسال ننیروی خاص نظامی در سوریه را اعلام کرد

واشنگتن پوست مینویسد  که گامهای  دیپلوماسی و نظامی امریکا  در حل بحران سوریه  نتنها در توسعه استراتیژی واحد و یگانه نیست  بلکه  با هم در تضاد قرار دارد.

نشریه مینویسد که نظامیان امریکایی بخاطر  آزاد ساختن شهر  رقه از چنگ دولت  اسلامی(داعش) اعزام میگردند. اما همان روز در کنفرانس بین المللی (وین) حل دیپلوماسی  منازعه سوریه مورد بحث بود, جان کرری  خواستار آن شذ تا رپیس جمهور  بشار اسد  از قدرت برکنار شود. اما پیشنهاد او از طرف  روسیه و ایران  رد شد.

نویسنده مقاله واشنکتن پوست معتقد است  که مسکو و تهران  نیرو های نظامی را  بخاطر رسیدن به اهداف خود  استفاده میکنند.و قوای امریکایی بخاطر  وظایف تاکتیکی استفاده میشود  که در صورت موفقیت,هر چندی که بکار روسیه و ایران کمک میکند به همان اندازه برای رسیدن به اهداف سیاسی امریکاخواهد بود.

مولف این مقاله مینویسد: همه فعالیتها که بر ضد دولت اسلامی قرار گرفته باشد استقبال میگردد, اما گامهای  بارک اوباما  نچندان  سازگار آن است که (رقه) در آینده  نزدیک سقوط کند. کمکهای مالی  برای مخالفین  دولت سوریه به اندازه 100 ملیون دالر که   چندی قبل حکومت اوباما درین مورد اعلام نمود  نیز با تلاشهای  دیپلماسی  امریکا مخالفت میکند. نشریه اشاره نمود: گروه های مخالف رژیم اسد که کمکها را بدست میآورند,نتنها مخالف رژیم اسد نمیجنگند,حتی در اهداف سیاسی منازعه  در (وین)سهم نمیگیرند.

واشنگتن پوست  توضیح میدهد که کرد های سوریایی در تلاش آن اند  تا ساحه خودمختاری را برای خود تخصیص بدهند,این در آنوقتی است که دیپلمات ها در تلاش  نگهداری  اتحاد مجدد دولت سوریه با همه  نهادهای آن میباشد.

نشریه مینویسد: نظر به تفاوتها بین تلاشهای نظامیان و دیپلماتهای  امریکا  جای تعجب نخواهد بود که هر دوی آنها ورشکست شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала