آغاز مرحله دوم عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه

© Sputnik / Ildus Gilyazutdinovقوای بحری روسیه
قوای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس العالم خبر داده است: شواهد موجوده حاکی از آن است که روسیه با اعزام برخی از مدرن ترین جنگ افزارهای بحری و هوایی خود به سواحل سوریه، درصدد آغاز مرحله دوم عملیات ضد تروریستی در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  کستی روسی "وتسی آدمیرال کولاکوف" چهارشنبه گذشته با عبور از تنگه جبل الطارق داحل بحیره مدیترانه شده است.

براساس شواهد و قرائن موجود، روسیه با اعزام برخی از مدرن دترین جنگ افزارهای بحری و هوایی خود به سواحل سوریه، درصدد آغاز مرحله دوم عملیات نظامی خود علیه گروه های تروریستی از جمله داعش در این کشور و کاهش نفوذ غرب در منطقه است.

"اسپوتنیک" نوشت: ناو وتسی آدمیرال کولاکوف، یک کشتی جنگی معمولی در نیروی بحری روسیه محسوب نمی شود؛ این کشتی حامل هلیکوپنر های K27 است که علیه کشتی های تحت البحری ها و اجرای عملیات در نزدیکی سواحل و حملات راکتی از راه دور به کار گرفته می شوند.

بر اساس این گزارش، روسیه در تلاش است بار دیگر کشتی های جنگی مهم خود را در چند نقطه جهان مستقر کند و اینک اغلب کشتی های جنگی این کشور عازم خاورمیانه و نزدیکی مرز سوریه شده است.

برخی تحلیل های نظامی بیانگر آن است که هدف از اعزام کشتی "وتسی آدمیرال کولاکوف" به سواحل سوریه، توسعه عملیات نظامی علیه تروریست های مستقر در سوریه و انتظار برای مرحله دوم این عملیات است.

روسیه با اعزام دهها طیارات — بمب افکن و هلیکوپترهای جنگی خود به سوریه عملا وارد جنگ علیه تروریست ها در سوریه شده است؛ با گذشت بیبشتر از یک ماه از آغاز عملیات هوایی جنگنده — بمب افکن های روسی علیه مواضع تروریست ها و پس از آن آغاز عملیات زمینی از سوی ارتش سوریه و متحدین این کشور، تاکنون بیش از دوهزارو 200 موضع تروریست ها منهدم شده و شمار زیادی از تروریست نابود شده اند.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала