شهرهای بزرگ مانند شانگهای، بمبئی، نیویارک ممکن است در زیر آب غرق شوند

© Fotolia / Chungkingسیل عظیم این شهرها را تهدید می کند
سیل عظیم این شهرها را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان مرکز تحقیقات اقلیم شناسی "Climate Central" امریکا در گزارش اخیر خود اعلام کردند، شهرهای بزرگ مانند شانگهای، بمبئی، نیویارک ممکن است در زیر آب غرق شوند.

براساس نتایج تحقیقات این مرکز تحقیقاتی، مخاطرات طبیعی، به طور دو گزینه: اس 2 شهرهایی همراه با 280 میلیون نفر- گزینه دوم اس 4 یا 600 میلیون نفر را تهدید می کند. بن اشتر اوس نویسنده اصلی این تحقیق می گوید: تبعات افزایش دو درجه سانتیگراد گرم شدن هوای کره زمین تهدید بزرگی می باشد. افزایش دمای زمین تا 2 درجه سانتیگراد موضوع اصلی نشست سازمان ملل که قرار است از تاریخ 30 نوامبر تا 11 دسامبر در پاریس برگزار گردد، نیز می باشد.

موثر ترین راه برای کاهش سرعت گرم شدن کره زمین که عواقب فاجعه بار و خطرناکی در پی دارد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می باشد.

پیش از این، دانشمندان اعلام کردند، سطح آب دریا در ایالات متحده افزایش یافته است. براساس بررسی های انجام شده، شهر میامی و نیواورلئان در معرض خطر غرق شدن قرار دارند.
گزینه اس 4 — 145 میلیون ساکنان چین و شهرهای ساحلی در معرض خطر افزایش سطح آب دریا قرار دارند. چهار- دهم این رقم- ساکنان شهرهای بزرگ مانند- شانگهای، تیانجین، هنگ کنگ و Taizhou می باشند که با خطر غرق شدن در آب قرار دارند.
به گفته اشتراوس، اوضاع هند، ویتنام و بنگلادش نیز بهتر نخواهد بود. افزایش گرمای دو درجه سانتیگراد کره زمین- جان 34 میلیون نفر در جاپان، 25 میلیون در امریکا، 20 میلیون در فیلیپین، 19 میلیون در مصر و 16 میلیون در برازیل تهدید می کند و این جزء گزینه اس 4 می باشد.

به گفته وی، تفاوت زیادی بین این دو گزینه مخاطره طبیعی وجود دارد که ساکنان زمین را تهدید می کند. وی تاکید کرد، ما زمان زیادی برای انتخاب داریم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала