حل بحران سوریه بدون سوریای ها

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiمذاکرات درباره سوریه در وین
مذاکرات درباره سوریه در وین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان اپوزیسیون و دمشق به کنفرانس وین دربحران سوریه دعوت نشدند

قدری جمیل، یکی از رهبران جبهه مردمی برای تغییر و آزادی سوریه (از جمله مخالفان معتدل رژیم فعلی در این کشور) در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" ، ضمن اعلام این مطلب گفت:" ما را در این نشست 14 نوامبر دعوت نکردند. چون هنوز در مورد تعریف اپوزیسیون و اینکه معارضان چه کسانی هستند، توافق حاصل نشده است. لاوروف پیشنهاد کرد برای مشخص کردن این قضیه فهرست تهیه شود. من فکر می کنم وین گام مهمی برای دعوت اپوزیسیون و رژیم خواهد شد".

قدری جمیل افزود فهرست اپوزیسیون متحده سوریه که روسیه پیشنهاد کرده متشکل از 38 اسم از جمله شرکت کنندگان شورای نیروهای سوریای در مسکو است.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала