واپس گرفتن میدان هوای مرج السطان سوریه

© Sputnikاردوی سوریه
اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین جزوتام اردوی سوریه وارد میدان هوائی مرج السلطان شدند

خبرگزاری اسپوتنیک: بر اساس گزارشات واصله، پیش از ورود نیروهای ارتش به میدان هوائی مرج السلطان، درگیری‌های شدیدی میان ارتش و گروه‌های تروریستی درحومه دمشق رخ داد. جزوتام های قوای مسلح سوریه در حال حاضر به پیشروی وانهدام تونل‌های حفر شده از سوی تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا میدان هوائی مرج السلطان را به طور کامل پاکسازی کنند.

اهمیت تسلط ارتش سوریه بر میدان هوائی مرج السلطان چیست؟

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای مردمی وارد میدان هوائی مرج السلطان در توابع غوطه شرقی شده و آن را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش تسنیم، خبر نگار سپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی در پی درگیری های شدید با تروریست موفق شدند وارد میدان هوائی مرج السلطان در غوطه شرقی شده و آن را تحت کنترل خود در آورند.

در درگیری نیروهای ارتش سوریه با تروریست های مسلح در این محل، دهها تن از آنان به هلاکت رسیدند.

غافلگیر شدن تروریست های مسلح.

تلاش نیروهای ارتش سوریه برای تسلط بر میدان هوائی مرج السلطان در حالی به ثمر نشست که تروریست‌ها از پیشروی سریع نیروهای ارتش غافلگیر شدند زیرا در یکی از خندق های میدان هوائی به دام افتادند و چاره ای جز تسلیم یا مرگ نداشتند.

بنابر اعلام منابع میدانی اکنون ارتش در حال تثبیت موقعیت خود در مناطق تحت کنترل در اطراف میدان هوائی است به ویژه اینکه پایگاه مجهز به رادار آن در نزدیکی مرج السلطان در محور جنوبی غوطه شرقی قرار دارد.

تسلط بر برج مراقبت، تروریست‌ها زیر آتش توپخانه ای

همچنین بخشی از برج مراقبت میدان هوائی به عمق 50 متر و طول 100 متر تحت کنترل ارتش درآمده ا ست و در این میان تروریست های مستقر در این منطقه زیر آتش توپخانه ای نیروهای ارتش قرار گرفته اند.

نیروهای ارتش و دفاع مردمی از طریق کشتزارهای اطراف میدان هوائی در شهرک مرج السلطان وارد میدان هوائی شدند زیرا در راه های اصلی منتهی به این محل مقادیری فراوان مین گذاری شده است و علاوه براین تروریست ها با ایجاد موانع سیمانی در صدد در امان ماندن از حملات هوایی ارتش بودند.

اهمیت میدان هوائی مرج السلطان

میدان هوائی مرج السلطان به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی دمشق یکی از مهم ترین مواضع راهبردی ریف دمشق به شمار می آید، به اضافه اینکه دروازه ورود به دمشق است که گروههای مسلح در اواخر سال 2012 آن را تحت سیطره خود در آورده بودند.

اما عملیات ضربتی نیروهای ارتش سوریه در قلب غوطه شرقی از نظر اهمیت با نبردهای ارتش در سایر جبهه ها برابری می کند زیرا ارتش نه فقط به قلب غوطه شرقی راه یافته است بلکه وارد منطقه ای شده است که تروریست های مسلح از زمان آغاز بحران سوریه آن را تحت اشغال خود داشتند.

نفوذ نیروهای اردو به مهم ترین خط دفاعی گروه های مسلح

این نخستین بار است که نیروهای اردو. سوریه از محور جنوب شرقی خط راه آهن به سمت شمال غربی آن حرکت کرده و به این ترتیب خط راه آهن در امتداد البحاریه — دیر سلمان و روستای الشامیة (باب الحاره) را قطع کردند و به مهم ترین خط دفاعی گروههای مسلح راه یافتند.

نکته مهم تر اینکه نیروهای اردو سوریه اطراف دو روستای البلالیه و النشابیه را دور زدند و این محلی است که پیش از این صحنه درگیری شدید بود که در آن نیروهای ارتش تلاش داشتند از طریق کشتزارهای غرب القاسمیه وارد قلب غوطه شوند، اما از این هدف بازمانده بودند.

نکته قابل ملاحظه اینکه تسلط ارتش و نیروهای دفاع مردمی بر میدان هوائی مرج السلطان و تاسیسات مرتبط با آن و نیز گردانهای نیروهای هوایی مستقر در اطراف آن وضعیتی است که تروریست ها حتی در بدترین شرایط هم تصور آن را نمی کردند.

ادامه عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه در حومه حلب و دو عملیات منحصر به فرد در حومه دوما

بر اساس این گزارش، نیروهای اردو سوریه پس از در هم کوبیدن آخرین مواضع تروریست‌های داعشی، روستای عربید در غرب میدان هوائی نظامی کویرس در حومه حلب را پاکسازی کردند. این در حالی است که عملیات ارتش سوریه برای تامین امنیت کامل اطراف فرودگاه کویرس ادامه دارد.

خبر دیگر این‌که 150 تروریست گروه موسوم به نورالدین الزنکی به همراه تجهیزات جنگی خود با جبهه تروریستی النصره در حلب بیعت کردند.

یک منبع نظامی نیز به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت نیروهای دفاع مردمی در یک عملیات منحصر به فرد در اطراف شهر دوما در غوطه شرقی، دو تک تیرانداز را کشتند.

همچنین یک جزوتام از نیروهای ارتش با زیر نظر گرفتن گروهی از تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به جیش الاسلام که از یکی از تونل‌های خود در مزارع عالیه در نزدیکی دوما خارج شده بودند، این تونل را بمب‌گذاری کردند و هنگام بازگشت تروریست‌ها، این تونل را منفجر کرده و تمام تروریست‌ها کشته شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала