ولادیمیر پوتین: ما اماده ایم با اپوزیسیون سوریه در مبارزه با داعش کمک نمائیم

© Sputnik / Alexei Druzhininرئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات رئیس جمهور پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در انتالیا

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین طی کنفرانس مطبوعاتی در انتالیا در ختم اجلاس «بیست گانه بزرگ» خبر داد که روسیه با برخی دسته های اپوزیسیون مسلح سوریه تماس نزدیک حفظ میکند و توافقات حاصله با انها راجع به وارداوردن ضربات هوایی بر مناطق معین رعایت میکند. روسیه در عین حال بارها به خاطر ان مورد انتقاد قرار گرفته که نیروهای مسلح ان در سوریه بر تاسیسات گروه «دولت اسلامی» نه، بلکه گویا بر دسته های اپوزیسیون به اصطلاح میانه رو ضربات وارد می سازد. به گفته پوتین، حکومت فدراسیون روسیه با نیروهای جداگانه اپوزیسیون سوریه مذاکرات پیش می برد و با انها فعالیت های مشترک بر ضد تروریستان را مورد بحث قرار میدهد.

رئیس جمهور روسیه اعلام داشت: « بخش اپوزیسیون مسلح سوریه اغاز عملیات فعال محاربوی علیه سازمان های تروریستی، قبل از همه علیه گروه «دولت اسلامی» را در صورت حمایت هوایی ما ممکن می داند و ما جهت بعمل اوردن چنین حمایت اماده ایم».

جانب روسیه بارها دلایل بنیادی مساعی سیاست خارجی خود را توضیح داده: این ضرورت ایجادنمودن بدون تاخیر جبهه واحد ضدتروریستی می باشد که در ان روسیه، ایتلاف تحت رهبری امریکا، همچنان اپوزیسیون سوریه و نیروهای حکومتی سوریه شامل گردند. پوتین در جریان کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که در بین رهبران غربی درک نیازمندی چنین همکاری افزایش می یابد. چنین اعلامیه ها هم در استانه گردهمایی و هم هنگام ملاقات به سطح عالی شنیده شده اند.

دیوید کامرون صدراعظم انگلستان در ملاقات با پوتین اعلام داشت: «برای من روشن است که ما باید مشترکاً فعالیت نمائیم، تا بر تروریزم پیروز شویم. رشد ان هم برای انگلستان و هم برای روسیه — برای همه ما تهدید به بار می ارود».

دونالد توسک رئیس شورای اروپایی خاطرنشان ساخت: « همکاری بین روسیه و کشورهای دیگر، در قدم اول امریکا، منجمله در چارچوب مساله حاد پناهجویان اهمیت زیاد دارد. در اینجا صحبت نه تنها فقط بر سر باثبات ساختن اوضاع در سوریه، بلکه ثبات در تمام اروپا مطرح بحث می باشد».

باید گفت که لحن سخنان رهبران غربی به مقایسه سخنرانی های چندی قبل انها بطور قابل ملاحظه تغییر کرده است.

کامرون می گفت: « انها از اسد قصاب حمایت می نمایند، به او کمک میکنند و بدینوسیله اوضاع را وخیمتر می سازند».

ایشتون کارتیر رهبر پنتاگون عمل مقامات روسیه را انتقاد میکرد و می گفت:« ستراتیژی انها در سوریه در ریشه غلط است».

رئیس جمهور بارک اوباما ضمن تبصره بر عملیات نیروهای هوایی — فضایی روسیه گفته بود: « این کار فقط به تقویت داعش منجر میشود».

به گفته ولادیمیر پوتین، اداره ایالات متحده امریکا در چهره اوباما بر اهمیت اقدامات اعتراف نمود که روسیه در سوریه اتخاذ میکند. طوریکه رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، در سال 2014 بین دو کشور اصطحکاک های وجود داشتند، ولی در سال روان در جریان اجلاس «بیست گانه بزرگ» هنگام معاشرت او با هیچ کدام از رهبران خارجی مشکل بوجود نیامد. پوتین در یک سلسله ملاقات های دوجانبه با رهبران دول خارجی شرکت ورزید و به این ترتیب، ملاقات دو روزه در انتالیا بسیار مشبوع ثابت گردید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала