داعش قصد انجام حملات انتحاری در اجلاس گروه بیست در انتالیا را داشت

© AFP 2023 / CEM OKSUZداعش قصد انجام حملات انتحاری در اجلاس گروه بیست در انتالیا را داشت
داعش قصد انجام حملات انتحاری در اجلاس گروه بیست در انتالیا را داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش روزپنجشنبه شبکه تلویزیون "TRT" گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش قصد داشت تا در زمان اجلاس برگزاری اجلاس گروه بیست که در تاریخ 15-16 نوامبر در انتالیا برگزار گردید، حملات انتحاری انجام دهد.

به گفته این منبع به نقل از ارگانهای امنیتی، در طول تحقیقات در مورد حملات احتمالی که در تاریخ 10 اکتبر در انقره انجام شد، اطلاعاتی مربوط به آمادگی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات انتحاری در اجلاس سران کشف گردید.

گروه تروریستی داعش قصد داشته، بمب گذاران انتحاری را وارد هوتل مجتمع توریستی در انتالیا که اجلاس سران گروه بیست در آن برگزار شد، کند تا حملات انتحاری را انجام دهند. این اطلاعات به اداره امنیت شهر انتالیا ارسال گردیده و عملیات جستجوی افراد انتحارکننده انجام شد.

علاوه براین، گروه تروریستی داعش قصد داشتند برای جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی که در تاریخ 1 نوامبر در ترکیه برگزار شد، تعدادی حملات انتحاری انجام دهند.

روز پنجشنبه یک تن از زخمیان حمله انتحاری تاریخ 10 اکتبر که در انقره صورت گرفت، درگذشت. بنابراین، تعداد قربانیان حمله تروریستی انقره به 103 نفر رسید.

قابل ذکر است، در تاریخ دهم اکتبر دو بمب گذار انتحاری خود را در میان مظاهره کنندگان نظاهرات صلح آمیزی که در انقره برگزار شد، منفجر کردند. این حمله به عنوان بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ ترکیه به ثبت رسید. مقامات ترکیه این حمله تروریستی دولت اسلامی داعش را به شدت محکوم کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала