تو-160 بهترین طیاره نظامی استراتیژیکی جهان

© Fotobank.ru/Getty Imagesطیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰
طیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره تو-160 روسی عالیترین طیاره بمب افگن راکت بردار دور منزل جهان شناخته شد

The National Interest مینویسد که طیاره مافوق سرت صوت راکت برادار استراتیژیکی تو-160 روسی در جریان عملیات هوائی با پرتاب راکت های بالدار در سوریه, سطح عالی توانائی و برتری خصایل خود را نشان داد.

طیاره فوق الذکر روسیه در جریان جنگ های سرد بین شوروی و غرب در جواب به طیاره Northrop B-2 Spirit ثقیل استراتیژیکی کم قابل دید ساخته شد. اما طیاره روسی نسبت به طیاره معادل امریکائی اش به مراتب بهتر و قوی تر است.

طیاره Northrop B-2 Spirit امریکائی برای نفوذ در عمق قلمرو دشمن ساخته شده است، اما طیاره تو-160 روسی برای پرتاب راکت های بالدار دوربرد ساخته شده که بدون نقض حریم هوائی میتواند قلمرو دشمن را تحت حملات راکت های ثقیل خود قرار دهد.

اگر B-2  کم قابل دید رادار میباشد، اما تو-160 باسرعت فوق العاده زیاد و راکت های بالدار دور منزل را باخود دارد که میتواند از مسافه دور ضربه وارد نماید. سرعت نهائی آن 2200 کیلو متر فی ساعت بود عاجل از میدان بلند میشود و پیش از اینکه رادار دشمن آنرا کشف نماید، دشمن را با راکت های خود هدف قرار میدهد.

قسمیکه نشریه The National Interestمینویسد، روسیه در جریان عملیات هوائی در سوریه، راکت های بالدار Х-101 را پرتاب کرد که هیچگاه در فعالیتهای محاربوی استعمال نگردیده است. پرتاب چنین راکت ها از تو-160 دشمن را به لرزه میاورد.

تو- 160 تقریباً 275000 کیلوگرام وزن دارد و بزرگترین طیاره نظامی جهان بیشمار میرود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала