داعش سلاح کیمیاوی می سازد

© AFP 2023 / PHILIPP GUELLANDداعش سلاح کیمیاوی می سازد
داعش سلاح کیمیاوی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری " آسوشیتد پرس" با اشاره به منبع استخباراتی امریکا در عراق، جنگجویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش برای ساخت سلاح کیمیاوی سخت تلاش می کند.

این گروه تروریستی نیروی خاصی را برای ساخت سلاح کیمیاوی ایجاد کرده است. به گفته این منبع، شورشیان داعش در انتخاب مکان برای آزمایش تولید سلاح خودشان کاملا آزاد هستند و متخصصان نظامی و غیرنظامی با تجربه را دارا می باشد. این آژانس خبری به نقل از یک منبع نزدیک به ارتش عراق می افزاید، حدود 25 فیصد از نیروهای نظامی این کشور در عملیات علیه داعش از ماسک ضد گاز استفاده می کنند، چرا که داعش به سلاح کیمیاوی مجهز شده و امکان دارد، علیه نیروهای نظامی عراق از این سلاح ها استفاده کند.

سعید حاکم الزلمی رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق به آژانس خبری "آسوشیتد پرس" گفت: «دولت اسلامی» داعش کارشناسان سلاح کیمیاوی خارج از کشور، از جمله متخصصانی از عراق که در دوران حکومت صدام حسین در مجتمع صنعت نظامی کار می کردند، استخدام کرده است.

علاوه براین، اداره امنیت عراق می گوید، شهروندان چچن و آسیای جنوب شرقی نیز در میان افرادی که در زمینه ساخت سلاح های کیمیاوی برای داعش فعالیت دارند، می باشند. به گفته آقای الزلمی، دولت اسلامی داعش به شدت در حال توسعه سلاح کیمیاوی که تهدید جدی برای عراق و جهان است، می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала