بیست نفر در ولایت زابل افغانستان اختطاف شده اند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اختطاف 20 نفر در ولایت زابل

حد اقل 20 نفر توسط افراد مسلح در ولایت زابل افغانستان اختطاف شده اند. در این باره آژانس Khaama پرس در روز شنبه خبر داده است.

طوریکه غلام جیلانی فراهی قوماندان امنیه ولایت اعلام داشته، اختطاف صبح امروز در مسیر راه بین ولسوالی شاه جوی و قلات رخ داده است. به گفته موصوف، اکثریت اختطاف شدگان مردم هزاره می باشند و افراد مسلح انها را به جهت نامعلوم برده اند.

تا به حال هیچ گروه مسوولیت این حادثه را بر دوش نه گرفته است.

آژانس خبری پژواک نیز در میکروبلوگ خود در Twitter به نقل از منبع خود خبر داده که حد اقل 30 نفر از جمله مسافران بس ها در مسیر شاهراه کابل — قندهار اختطاف شده اند.

اوضاع در افغانستان در ماه های اخیر بطور محسوس بدتر شده است. گروه تندرو جنبش طالبان که اراضی قابل ملاحظه را در مناطق دهاتی کشور کنترول میکند، دست به تهاجمات وسیع علیه شهرا زده است. طالبان در اواخر سپتمبر شهر قندوز را در شمال افغانستان که در ان بیش از 300 هزار نفر زندگی میکنند، تصرف نمودند و در حال حاضر شهر غزنی را مورد حملات پی هم قرار میدهد.

هزاره گان پیوسته هدف حملات افراد مسلح طالبان و «القاعده» قرار میگیرد و تعداد زیادی انها کشته شده اند. قبلاً خبر داده شده بود که هفت گروگان قوم هزاره که به اسارت گرفته شده بودند، هنگام برخورد بین طالبان و به احتمال زیاد افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» کشته شده بودند. مقامات محلی افراد داعش را به قتل این افراد متهم ساخته بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала