عربستان پدر داعش است

© REUTERS / Mohamed Al Hwaityعربستان
عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز عربستان سعودی را پدر قانونی داعش دانست. -

آژانس خبری العالم: نیویارک تایمز روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم "کمال داود" تأکید کرد: غرب با انکار واقعیت ارتباط عربستان و داعش، این کشور را همپیمان خود قرار داده است و اینگونه تظاهر می کند که توجهی به این موضوع ندارد که عربستان حامی اصلی افراطی گری (وهابیت) است.

نویسنده نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: داعش سیاه؛ داعش سفید. اولی گردن می برد، می کشد، سنگسار می کند، دستها را قطع می کند، میراث مشترک تاریخ بشریت را ویران می کند، و زنان و غیر مسلمانان را می کشد. اما دومی فقط لباس بهتری می پوشد و همان کارها را انجام می دهد. داعش؛ عربستان. غرب در مقابله با تروریزم، با اولی می‌جنگد اما با دیگری دست می دهد.
وی افزود: نسل های جوان در کشورهای عربی افراطی به دنیا نمی‌آیند، ولی آنها در آغوش فتواها بزرگ میشوند.
نویسنده نیویورک تایمز تأکید کرد: جنگ غرب با تروریزم تنگ نظرانه است، زیرا این جنگ علیه تأثیرات داعش است و نه دلیل به وجود آمدن آن، که همان وهابیت عربستان سعودی است.

مادر داعش همان حمله به عراق است، ولی پدر قانونی آن عربستان سعودی و تفکر وهابیت است. غرب اگر این موضوع را درک کند، می تواند در نبرد ضد تروریزم پیروز شود؛ و در غیر شکست خواهد خورد، زیرا با کشتن هر افراطی فرد دیگری از نسلهای بعدی متولد میگردد و در همان مکتب افراطی تحصیل می کند و بزرگ می شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала