حقیقت و زمان

© REUTERS / Dado Ruvicمطالعات ژنتیکی اجساد امپراتور وسیه
مطالعات ژنتیکی اجساد امپراتور وسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی مجدد بقایای اجساد امپرتور روسیه - نیکلای دوم و خانواده او بطور کامل اصالت شانرا تایید نمود .

این مطب را ولادیمیر مارکین نماینده رسمی کمیته تحقیق روسیه گزارش داده است.
کلیسای ارتدکس روسیه به نوبه خود ، علاقمندی به حقیقت در مورد بقایای اجساد شاه را بیان داشته ، وگفته شده که از هیچ نوع همکاری و ضیاع وقت درین باره دریغ نخواهد ورزید. این گفته ها را نماینده اسقف مسکو ولادیمیر لیگوید و اسقف ایگوریفسکی تیخن در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشتند.تاکید صورت گرفت که ، کلیسا بیشتر از همه علاقمند به پیدا نمودن حقیقت در روند مطالعه باقی مانده اجساد پادشاه میباشد ، و ولادیمیر لیگوید خواست تا چارچوب زمانی برای شناسایی اجساد در نظر گرفته نشود.چیزی که برای کلیسا ارزش دارد تصدیق حقیقت باقی مانده اجساد شاه میباشد. ما باید از امکان بروز هر نوع اشتباه خود دادری کنیم ، و باید به تمام پرسش ها پاسخ بگویم. تا فعلاً ما یک مقدارکم حقیقت را میدانیم ، اما وظیفه خود میدانیم تا تمام مسایل را مطالعه کنیم.
موضوع شناسایی اجساد یک مشکل پیچیده است که نیاز به مطالعات ژنتیکی جامع دارد. این مطلب را لیگویده اظهار داشت و در عین حال تاکید ورزید که باید ، تمرکز بر روی تجزیه و تحلیل ژنیتیکی صورت بگیرد. با این هم نتایج معاینات ژنیتکی کافی نخواهد بود ، اگر بررسی تاریخی صورت نگیرد.
با توجه به گفته های ونیامین الکسیف ، تاریخدان اکادمی علوم روسیه ، بررسی تاریخی تا حال اجرا نشده ، اما دانشمند بر اجرای ان اصرار میورزد. او به خبرنگاران ، جزئیات بسیار جالب را از کاوشهای به اصطلاح بقایای خاندان سلطنتی که تحت شرایط اشد محرم صورت گرفته بود بیان داشت. درین کاوش ها که یک کارمند زن از موسسه شان ، نیز اشترک ورزیده بود ؛برایش حکایت نموده که بررسی های که قبلاً صورت گرفته بود بشکل بسیار خشن و غیر مسلکی انجام شده بود. او حقایق بسیار جالب را بیان داشت.بطور نمونه گفت: نظر به هدایت"کمیته خاص سانسور مطالب ادبی " از سال 1970 در ان گفته شده بود که هیچ کس حق ندارد اطلاعات را فاش نماید که بقایای نیکلای دوم توسط تیزاب اب شده بود و بعداً به دریای" اسیت "انداخته شده بود.
ولادیمیر لیگوید: ما باید تمام روایات که وجود دارد در نظر بگیریم — پرسش های که باید از تاریخدانان صورت بگیرد هنوز پاسخ داده نمیتوانند.
در اکتبر سال 2015 اسقف اعظم کیریل از دولت روسیه خواست که باید تحقیقات ژنیتیک تطبیقی بالای بقایای اجساد نیکلای دوم و پدرش ، امپراتور الکساندر سوم صورت بگیرد.
این همه بصورت 24 ساعته و زیر دوربین کمره های تحویل اسناد برای کمیته تحقیق روسیه سپرده شد. وی برای ان عده کسانی که انجا گرد هم امده بودند در باره نتیجه معاینات ،فلم "سلاید" مکمل را نمایش داد.
بر اساس مطالعات که بعد از باز نمودن قبر متذکره صورت گرفت ، معلوم میشود که این قبردر حدود 90 سال قدامت دارد. پاسخ نهایی به این پرسش که چگونه ، چه وقت و چرا قبر" الکساندر سوم" باز شده بود ، بدون شک کمیته تحقیق روسیه معلومات خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала