نخستین سفر رئیس جمهور روسیه پس از هشت سال به ایران

© Sputnik / Mikhail Klimentievنخستین سفر رئیس جمهور روسیه پس از هفت سال به ایران
نخستین سفر رئیس جمهور روسیه پس از هفت سال به ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه طی یک سفر رسمی عازم تهران می گردد.

این سفر به منظور اشتراک در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز صورت می گیرد. در این اجلاس 12 کشور- صادرکننده عمده گاز(الجزایر، بولیوی، ونزوئیلا، مصر، ایران، قطر، لیبیا، نیجریا، امارات متحده عربی، روسیه، ترینداد، تاباگو و گینه استوایی) و همچنین شش کشور عضو ناظر سازمان بین دولتی بین المللی (عمان، هلند، پیرو، ناروی، قزاقستان و عراق) اشتراک می کنند.

طوریکه انتظار می رود، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات های دوجانبه ای را با سران برخی از کشورهای اشتراک کننده این اجلاس از جمله با حسن روحانی و آیت الله خامنه ایی رئیس جمهور رهبر ایران انجام میدهد. پیش از این آقای پوتین با رئیس جمهور ایران دو بار دیدار و با رهبر این کشور یک بار ملاقات کرده است.

براساس گزارش "تاس" به نقل از یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه، رهبر روسیه با رهبری ایران، مسائل بین المللی را مورد بحث قرار میدهند. به گفته وی، رؤسای جمهور روسیه و ایران در مورد حل و فصل بحران سوریه، اجرای طرح مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران، مبارزه با تروریزم — مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی داعش بحث و گفتگو می کنند. علاوه براین، رهبران این دو کشور چشم انداز توسعه روابط دوجانبه را مورد بررسی قرارداده و توجه خاصی به انرژی هسته ای، همکاری های تخنیکی-نظامی، تجارت و همکاری های سرمایه گذاری خواهند کرد. به گفته آقای اوشاکوف، طوریکه انتظار می رود، چندین توافقنامه همکاری طی این دیدار امضا می گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала