امریکا و متحدین ان از این نگرانند که راکت های مدافعه هوایی اس – 400 روسیه شاید تمام خاک سوریه را بپوشانند

© Sputnik / Valeriy Melnikovدستگاه د افع هوا اس - 400
دستگاه د افع هوا اس - 400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نگرانی امریکا و متحدین ان از بابت راکت های اس – 400 روسیه

فیصله مسکو در باره انتقال جدیدترین سیستم راکت های مدافعه هوایی اس — 400 به پایگاه حمیمیم در سوریه، جای که گروپ هوایی روسیه مستقر است، باعث نگرانی حلقات نظامی در امریکا گردیده است. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از منبع خود خبر داده است.

آژانس به نقل از منبع خبر داد: "این مجتمع موثر نظامی است که تهدید قابل ملاحظه برای هرکس به بار می اورد. نگرانی قابل ملاحظه، مربوط به عملیات هوایی در سوریه وجود دارد".

ژورنالیستان امریکایی نیز به این نقطه که استقرار راکت های اس — 400 میتواند اوضاع در منطقه را تغییر دهد، توجه مبذول داشته اند.

آژانس به نقل از سخنان میتیو چانس خبرنگار بین المللی CNN خبر داد: " زمانیکه اس — 400 به این کشور وارد شوند، شعاع ان تمام خاک سوریه را خواهد پوشاند. در واقعیت امر این سیستم به روسان امکان کنترول بر تمام خاک سوریه را فراهم می سازد. این بدان معنی است که هر طیاره، چه ترکی و چه از کشور دیگر عضو ناتو، که در حریم هوایی سوریه پرواز میکند — فقط به اجازه و کسب چراغ سبز از روسان پرواز کرده میتواند".

روزنامه انگلیسی  The Independent  می نویسد: متحدین امریکا در ناتو نیز نگرانی زیاد ابراز میدارند. نیک دی لاریناگا مدیر مسوول مجله اختصاصی نظامی IHS Jane's Weekly ایتالوی خاطرنشان ساخت که ارسال اس — 400 امکانات مدافعه هوایی روسیه را در سوریه بطور قابل ملاحظه توسعه می بخشد.

روزنامه به نقل از سخنان او می نویسد: " سیگنال که روسان می فرستد، چنین است: انها توانایی دفاع از نیروهای خود را در صورت تشدید اوضاع دارا می باشند".

میخواهیم یاداوری نمائیم که دیروز سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه خبر داد که به سوریه سیستم راکتی مدافعه هوایی اس — 400 انتقال داده خواهد شد. او در این باره به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала