تایید مشارکت نیروهای خاص سوریه در نجات پیلوت روسی

© Sputnik / Dmitry Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر تایید مشارکت نیروهای خاص سوریه در نجات پیلوت روسی
تایید مشارکت نیروهای خاص سوریه در نجات پیلوت روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس خبری" ریانووستی" شب پنجشنبه تاریخ 26 نوامبر گزارش تحقیقی را به نقل از یک منبع نزدیک به گروه عملیات نجات پیلوت جنگنده سو-24 که توسط طیاره – اف-16 قوای هوایی ترکیه در نزدیکی سرحد ترکیه- سوریه مورد هدف قرار گرفت، منتشر کرد.

این منبع اطلاعات شبکه تلویزیون "آل میادین" لبنان در مورد اشتراک عملیات نیروهای خاص سوریه در نجات پیلوت روسی را تایید کرد.

به گفته گزارشگر ریا نووستی، عملیات نجات تنها پس از 15 دقیقه بعد از دریافت خبر سقوط دادن جنگنده روسی توسط قوای هوایی ترکیه آغاز شد. به گفته وی، پیلوت های طیاره سو-24 قبل از برخورد این جنگنده به زمین موفق به کلیک کلید چوکی اجکت شدند. ارتش ترکمن های ترکیه پیلوت های روسی که با چتر نجات در حال فرود بودند، مورد شلیک گلوله قرار داده و در نتیجه آن الگ پشکوف کشته، اما کنستانتین دومین پیلوت این جنگنده نجات یافته و در منطقه دورین و ترکمن فرود آمده است. علاوه براین، سه هلیکوپتر به محل احتمالی فرود این پیلوت فرستاده شدند.

به گفته گزارشگر ریانووستی، گروه نجات قوای بحری روسیه که در عملیات ضد تروریستی اشتراک دارند، چندین گروه نیروی خاص سوریه و تیم نجات این کشور در محل فرود دومین پیلوت جنگنده روسیه حاضر و با مخالفان سوریه درگیر شدند. در نتیجه این درگیری حداقل سه پولیس ضد شورش زخمی و الکساندر پوزینیچ یک نظامی بحری روسیه نیز کشته شد.

به گفته این گزارشگر،کنستانتین موراختین پیلوت دوم این جنگنده روسی در میدان جنگ که بین اردوی سوریه و شورشیان مسلح جریان داشت، فرود آمده و همانجا پنهان شده بود. شورشیان مسلح در آغاز عملیات نجات به سوی هلیکوپترها که در ارتفاع پایین قرار داشتند، مورد شلیک گلوله قرار داده و در نتیجه دو هلیکوپتر مجبور به بازگشت شده و یکی از آنها موفق شد، به زمین نشست کند. سرنشینان آن گروه نفره ارتش سوریه بوده موفق به خروج این پیلوت از میدان جنگ شدند.

اردوی سوریه پیلوت دومی روسی را حدود ساعت 4 صبح تاریخ 25 نوامبر به پایگاه نظامی "خیام" رساندند. این پیلوت عصر چهارشنبه به خبرنگاران مصاحبه داد. وی اعلام کرد، که جنگنده سو-24 وارد حریم هوایی ترکیه نشده ، اما قوای هوایی ترکیه این جنگنده را بدون هشدار قبلی مورد هدف قرار داد.

به الگ پشکوف پیلوت اول این جنگنده لقب قهرمانی روسیه اهدا گردید. الکساندر پوزینیچ و کنستانتین موراخین نیز مدال شجاعت دریافت کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала