رسانه های غربی: ترکیه با سقوط دادن طیاره روسیه به داعش پیوسته است

© AP Photo / Haberturk TVحادثه سقوطدادن طیاره سو - 24 روسیه توسط ترکیه
حادثه سقوطدادن طیاره سو - 24 روسیه توسط ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر رسانه های غربی در باره حادثه سقوط طیاره روسیه

لفاظی های ضد روسیه که تا به حال به کثرت در رسانه های امریکایی مشاهده می شدند، فقط در ظرف چند روز انگشت شمار در درجه دوم قرار گرفته اند. انتقاد علیه انقره در درجه اول قرار دارد. مجله بانفوذ Forbes با لحن شدید راجع به ضرورت حذف نمودن ترکیه از ناتو اعلام داشته است. رجب طیب ایردوغان را نه تنها به فیصله ناسنجیده سقوط دادن طیاره روسیه متهم ساخته، بلکه او را بصورت علنی به حمایت از گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) متهم ساخته اند.

تلویزیون CNN، به نوبه خود، فیصله ترکیه راجع به نابودسازی طیاره بمبارد روسیه بزرگترین تهدید برای تمامیت ناتو خوانده است. به عقیده ژورنالیستان، برخورد انقره دیپلوماسی محتاطانه دراز مدت پیمان را نقش بر اب ساخته است. در این باره تلویزیون «روسیه — 24» خبر داده است.

فیصله بی سنجش ترکیه در باره هدف قراردادن طیاره روسیه به خاطرتخلف فرضی از حریم هوایی ان به احتمال زیاد باعث اغاز جنگ جهانی سوم نخواهد شد. ولی انقره نشان داد که او با کیست. با داعش و ضد غرب. اساس برای عضویت ترکیه در ناتو و دادن تضمینات امنیتی امریکا به انقره از مدتها قبل از بین رفته است. عملکرد غیرمسوولانه ترکیه ثابت می سازد که انکشور متحد امریکا نیست.

 خونسردی، آرامش و عقل روشن که به پیمان امکان پشت سر گذاشتن جنگ سرد با شوروی با سلامتی و بدون رسیدن زیان فراهم ساخت، از هم فرپاشیده اند. دیپلوماسی محتاطانه چند دهه و عملکر هرچه بیشتر محتاطانه در زمان مسابقه تسلیحات ذروی که میتوانست تمام جهان را نابود سازد، از طرف ترکیه فقط در ظرف چند ثانیه قربانی شدند.        

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала