ولادیمیر پوتین: در بلیرهای نفت که ترکیه از تروریست ها می خرد، نفت نیست، بلکه خون شهروندان ما است

© Sputnik / Sergey Guneevولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پاسخ سوال خبرنگاران گفت: براساس اطلاعات ماهواره ایی، تروریستان "دولت اسلامی" نفت های سوریه را به ترکیه انتقال میدهند.

وی افزود: کامره های ماهواره ایی این افراد را تعقیب می کند و ما از طریق آن می بینیم که، تروریست های دولت اسلامی شب و روز در حال انتقال نفت از سوریه به ترکیه می باشند. آقای پوتین گزارش کشف و ضبط نفت های شبه نظامیان در ترکیه و نابود کردن آنها را رد کرد. 

رئیس جمهور روسیه افزود: مقامات ترکیه نفت سوریه را در مقیاس بزرگ  خریداری کرده و آن را از بین می برند، تنها چیزی که ما نمی بینیم، دودی که از دیگدان در زمان نابودی آن که بر نمی خیزد، است. وی تکرار کرد، صحبت در مورد مقیاس بسیار بزرگ نفت است.  آقای پوتین گفت: امکان ندارد که  تجارت غیر قانونی نفت با تروریست های "دولت اسلامی" بدون آگاهی انقره انجام شده باشد. رهبری روسیه گفت:" فرض کنیم، مقامات ارشد ترکیه از انتقال نفت سوریه به ترکیه بی خبر بودند. اما این غیر قابل قبول است، اگر رهبری تروریست ها بی خبر باشد، به هر حال، اما اگر مقامات ارشد ترکیه بی خبر اند، باید باخبر شوند. 

رئيس جمهور روسیه تاکید کرد، فروش نفت سوریه توسط تروریستان باعث تامین مالی اعمال تروریستی چون حملات تروریستی در پاریس و حمله تروریستی در طیاره "А321" روسی در مصر می گردد. 

وی افزود: خرید نفت از تروریست  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به طور مستقیم نقض می کند، چرا که این بلیرهای نفت نه تنها فقط نفت نیست، بلکه خون شهروندان ما است. تروریست ها با درآمد پول نفت، سلاح و مهمات خریداری می کنند و سپس برای بدست آوردن دوباره نفت، جوی های خون را به راه می اندازند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала