ایران برای دستگاه های سیار پرتاب راکتی 14 مخفی گاه زیرزمینی دارد

© REUTERS / HANDOUTiran missile
iran missile - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخفی گاه زیرزمینی دستگاه های سیار پرتاب راکتی ایران

در ایران برای دستگاه های سیار پرتاب راکتی 14 مخفی گاه زیرزمینی  وجود دارند. در این باره امروز برید جنرال کریمپور نماینده رسمی نیروهای ویژه «القدس» لشکر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی اعلام داشت.

آژانس فرانس  به نقل از سخنان جنرال خبر داد: " ایران 14 مخفی گاه زیرزمینی در عمق از 30 تا 500 متر در زیر زمین در اختیار دراد که در سراسر کشور موقعیت دارند.

جمهوری اسلامی پروگرام خودی ساخت و تولید راکت های بالیستیکی تحقق می بخشد. تهران در ماه اکتوبر ازمایش موفقانه راکت نو بالیستیکی کلاس «سطح به سطح» با برد 1700 کیلومتر انجام داد که بنام عماد مسمی شده است.

جنرال حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در روز ازمایش راکت در اعلامیه خود برای مطبوعات خاطرنشان ساخت: «این راکت نسل جدید راکت های بالیستیکی می باشد که بطور کامل در ایران طراحی شده است».

او اظهار داشت که راکت نو که توسط متخصصین ایرانی ساخته شده، " اولین سرگلوله راکتی شعاع برد دور می باشد که پرواز ان از لحظه پرتاب تا لحظه تماس مستقیم با هدف تصحیح و هدایت میشود". به گفته موصوف، راکت «عماد» توانایی « انتخاب هدف برای اصابت و نابودی کامل ان درا می باشد». وزیر دفاع ایران خاطرنشان ساخت که «ایران به کسب اجازه از کسی برای تحقق پروگرام راکتی خود نیاز ندارد».

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала